Ontslag: Werkgever weigert overeengekomen opzegtermijn op papier te zetten

nicovanbelle
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag: Werkgever weigert overeengekomen opzegtermijn op papier te zetten

#1 , 12 jul 2016 13:59

Beste,

Mijn vrouw heeft gisteren haar ontslag ingediend. Ze werkt als dossierbeheerder bij een deurwaarderskantoor (PC 336 - Vrije Beroepen).
Ze heeft bij het indienen van haar ontslag gevraagd haar te laten gaan begin September (1.5 maand voor einde termijn). De dag zelf wou haar werkgever nog geen beslissing hieromtrent. De volgende dag kwamen ze zeggen dat ze haar wel zullen laten gaan op 23 September.
Bij de vraag om die formeel op papier te zetten weigeren ze pertinent. Ook haar directe chef voelt nu al nattigheid vanwege de ontwijkende communicatie naar haar uit en mijn vrouw.

We kennen helaas beiden te weinig van het recht en wetten hieromtrent. Is er iets wat we kunnen aanwenden zodat de directie verplicht zou zijn dit op papier te zetten? Het is namelijk lastig te communiceren naar een nieuwe werkgever dat je 'wellicht' vanaf 24 September beschikbaar zal zijn.

Alvast bedankt,
Met Vriendelijke groet,

Nico Van Belle

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jul 2016 15:13

Een goede raad: beschouw alles wat de oude werkgever NIET op papier wil zetten, als NIET afgesproken. Ga er dus van uit dat uw vrouw haar volledige opzeg zal moeten uitdoen. Pas indien de werkgever bereid is het arbeidscontract in onderling overleg te verbreken en daarin een bepaalde opzegperiode op papier te zetten, mag je dit als afgesproken beschouwen.

Veel andere opties heb je niet, tenzij de mondelinge afspraken opgenomen zouden zijn. Maar dan nog is dit maar een begin van bewijs, en moet je jezelf afvragen of je daar uw tijd en energie wil insteken om dit voor de arbeidsrechtbank te brengen (zonder garantie dat je dit wint).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”