Opstaande verlofdagen bij veranderen werkgever (BE -> NL)

Tnz3957
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Opstaande verlofdagen bij veranderen werkgever (BE -> NL)

#1 , 12 jul 2016 09:03

Goedemorgen

Vanaf 1 september ga ik aan de slag bij een andere werkgever. Momenteel werk ik voor een Belgische werkgever maar mijn nieuwe werkgever wordt een Nederlandse.
Momenteel heb ik nog 19 Belgische wettelijke verlofdagen openstaan. Hiernaast heb ik nog 60 uur ADV staan en 70 overuren.
Het lijkt me aangewezen om voor mijn overstap mijn overuren en ADV-uren nog op te nemen, maar mijn vraag is wat er net nog gebeurt met de 19 verlofdagen.

Worden deze gewoon uitbetaald? Of verlies ik deze dan compleet?


Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2016 10:52

bediende of arbeider ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Tnz3957
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jul 2016 11:54

bediende of arbeider ?
Bediende.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 12 jul 2016 12:09

Deze worden uitbetaald, en je krijgt een vakantieattest waarop dit staat.
Ook worden je verlofdagen van volgend jaar (zullen er nu zo'n 14 of 16 zijn), en je dubbel vakantiegeld die je al gespaard hebt voor volgend jaar, uitbetaald.
Dit zal dus een leuk bedragje zijn die je zal krijgen (een grote 2 maanden aan wedde).

Normaal wordt het vakantiegeld dan afgetrokken van het vakantiegeld bij je volgende werkgever, maar ik heb geen idee hoe dat geregeld zit bij een Nederlands bedrijf...
Ook heb je dit dit jaar dan geen verlof meer bij je nieuwe werkgever, en volgend jaar maar beperkt (toch verlof waarop ze moeten betalen).
Maar opnieuw: dit kan ook anders geregeld zijn bij een Nederlands bedrijf.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”