Nieuwe job na ziekte of toch weer niet ?

roxke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nieuwe job na ziekte of toch weer niet ?

#1 , 07 jul 2016 13:30

Beste,

Na 2 jaar werken en studeren te combineren ben ik sinds 1,5 maand thuis. Mijn huidige job is niets voor mij een maakt me ziek, mijn arts gaf me het advies (enkele) maanden uit te rusten om mijn gezondheid te sparen
Na ongeveer 2 weken kwam ik een vacature tegen die me enorm aansprak. Mijn vriend moedigde me aan om te solliciteren. Ik had NOOIT verwacht in aanmerking te komen voor deze job omdat ik (nog) niet over het juiste diploma beschik. Toch krijg ik de kans om vanaf 15 juli tot en met eind augustus te starten met kans op vast werk in april. Het leek een heel aanlokkelijk voorstel. Voor ik een mondeling akkoord gaf ben ik informatie gaan inwinnen bij de RVA zodat ik na mijn nieuwe job niet helemaal zonder inkomen val. Na een nieuwe afspraak met mijn (toekomstige) werknemer had ik meegedeeld dat ik minstens 20 dagen moest werken, wat in orde was voor hen. De dagen die volgden had ik al mijn gegevens ingevuld zodat ze deze konden verwerken. Nu kreeg ik gisteren mijn uurrooster: 12 dagen voltijds en 9 dagen permanentie van 1 uur, wat dus niet voldoende is (nog 8 volledige werkdagen tekort voor eventuele uitkering). Mijn contract is nog niet getekend, wel opgesteld. Kan ik dit alsnog weigeren?

In het andere geval: wanneer ik besluit om toch te gaan, moet mijn nieuwe werkgever dan een attest voor het einde van mijn ziekteperiode ondertekenen? Ik heb hem tot op heden nog niet meegedeeld dat ik momenteel ziek ben, ik vrees dat dit de vertrouwensrelatie kan beschamen.

Ik twijfel heel erg, maar de tijd dringt en wil niemand aan het lijntje houden, verder weet ik niet of ik opnieuw klaar ben om te gaan werken...

Mijn huidige job heb ik nog niet opgezegd, omdat ik geen zekerheid wil verliezen en ik wil/wou proberen om het contract met wederzijdse toestemming te beeindigen.

Iemand raad? Alvast bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lachertje
Berichten: 273

#2 , 29 jul 2016 23:31

ken weinig van materie, wat ik wel weet is dat ik 5 jaar geleden heel ziek ben geweest, in 2012 ontslagen en heb in september advies van controlearts ziekenfonds gekregen dat ik minstens nog 6 maanden moest rusten. in december werk gezocht; en gevonden en heb ik mij zelf van de ziekenkas ontslagen, door gewoon het briefje getekend binnen te brengen bij mijn ziekenfonds dat ik op die datum het werk hervat heb. wat je moet doen bij nieuwe werkgever kan alleen jij beslissen 8 dagen is normaal overbrugbaar maar alleen als jij denkt dat je werk kan krijgen.

succes en misschien iets te laat gereageerd

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”