Ontslag gegeven bediende bouw

BK1984
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag gegeven bediende bouw

#1 , 06 jul 2016 23:39

Beste,

Ik ben werkzaam als bediende onder het paritair comité 200.

Aangezien er de laatste maanden/weken/dagen zaken zijn gebeurd, die voor mij niet door de beugel kunnen (beloftes niet nakomen, verplichten van taken te doen die niet tot mijn takenpakket behoren, 10 tot 12 u per dag moeten werken en maar 8 u betaald te worden en dan nog is dit niet voldoende,...) en waarvoor niets wordt ondernomen door de firma na verscheidene malen dit te hebben aangekaart, heb ik vandaag mijn ontslag ingediend en de opzegtermijn is 3 weken, gaat in op 11/07. De afgegeven brief werd nog niet afgetekend (want dit moesten ze nog nakijken), ik heb hem ook aangetekend opgestuurd.

De rest van de civiele afdeling gaat in bouwverlof, normaal zou ik tijdens het bouwverlof beschikbaar blijven. Hierover is enkel mondeling gesproken, niet schriftelijk. Nu heb ik het aangekaart hoe het zit met dit verlof. Want als ik op een ander bouwbedrijf begin, heb ik nog steeds die 3 weken verlof, zij gaan hiermee ook niet happy zijn.
Nu eist de firma dat ik toch doorwerk tijdens het bouwverlof, omdat dit destijds zo besproken is. Dit was natuurlijk voor alle problemen zijn begonnen. De firma staat ook niet open voor eventuele discussie of overeenkomst inzake verlofregeling.

Kunnen zij dit zomaar eisen, terwijl er niets van op papier staat en zijzelf hun beloftes niet nakomen???

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 jul 2016 11:50

als er vroeger afgesproken is dat wél doorwerkt, kan je dat nu niet zomaar stopzetten (natuurlijk tot einde bouwverlof). Werkgever heeft daar een punt.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”