Opzeg presteren

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Opzeg presteren

#16 , 12 jul 2016 15:25

??? Voor zover ik weet moet je weldegelijk in je brief vermelden wanneer je opzeg start, en wat de wettelijke maximumduur is van die opzeg. Dit niet vermelden, maakt volgens mij uw ontslagbrief nietig...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#17 , 13 jul 2016 10:45

??? Voor zover ik weet moet je weldegelijk in je brief vermelden wanneer je opzeg start, en wat de wettelijke maximumduur is van die opzeg. Dit niet vermelden, maakt volgens mij uw ontslagbrief nietig...

je moet het begin en de duur vermelden

als je een opzeggingstermijn hebt van 4 weken, moet je ook 4 weken in je kennisgave schrijven en niet de "wettelijke opzegtermijn"


→ "uiteraard moet je in je ontslag brief je wettelijke opzegtermijn vermelden"
als er lezers zijn die je berichtje lezen en het letterlijk toepassen en de "wettelijke opzegtermijn", vermelden in hun kennisgave
dan kan de werkgever zich beroepen op de exceptie obscuri libelli aangezien wettelijke opzegtermijn onduidelijk is en een verbrekingsvergoeding eisen

je bedoeld allicht niet dat je wettelijke opzegtermijn in de kennisgave moet schrijven maar de kans is er, dat er lezers zijn die het zo wel kunnen begrijpen, en dat kan hun veel centjes kosten. vandaar ...........
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 jul 2016 09:18

Ah, OK, op die manier. Ja, je moet inderdaad begin en duur vermelden, maar toch ook bijzetten dat dit over uw opzegtermijn gaat. Een goede formulering is dus iets in deze aard:

"Hierbij leef ik een opzegtermijn van 4 weken na, die zal ingaan op 1 augustus."

En niet iets in de zin van:

"Hierbij geef ik mijn ontsag, en vanaf 1 augustus ga ik nog 4 weken voor u werken."

(duur en startdatum uiteraard correct te bepalen naargelang de situatie)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”