Ontslag medische redenen ambtenaar

Dirrr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag medische redenen ambtenaar

#1 , 05 jul 2016 16:26

Hallo

Ik ben ambtenaar in een OCMW en ben al 9 maanden in ziekteverlof wegens een burn-out. Mijn ziektedagen zijn op en sinds april ben ik in disponibiliteit. Mijn psycholoog raad mij af om terug te keren nog naar mijn huidige werkgever. Ik heb nu de beslist om dat advies te volgen. Ik wil graag een cursus kinderverzorgster bij de VDAB volgen. Als ik ontslag om medische redenen aanvraag, heb ik dan recht op werkloosheiduitkering?

Alvast bedankt voor het antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 jul 2016 11:46

Bij ontslag om medische redenen niet, bij een beëindiging van de arbeidsovereenkomst wegens medische overmacht wel. Zie diverse andere topics voor uitleg over het verschil en de te volgen procedure.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jul 2016 12:38

Bij ontslag om medische redenen niet, bij een beëindiging van de arbeidsovereenkomst wegens medische overmacht wel. Zie diverse andere topics voor uitleg over het verschil en de te volgen procedure.
ambtenaar → is er wel een arbeidsovereenkomst? ambtenaren durven ook wel eens niet onder dezelfde toepassingsgebieden vallen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”