Valse beschuldiging

heidi1978
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Valse beschuldiging

#1 , 01 jul 2016 22:14

Ben op het poetsbedrijf beginnen werken in april. Dus nog niet lang. Een klant moest mij van in het begin niet hebben omdat ik 1 maal een opmerking maakte of het mogelijk was hun vuil ondergoed uit het bed te halen. Nu beschuldigd zij er mij van dat ik te vroeg vertrok naar huis en ik haar dochter haar horloge had gepikt dat op de grond lag onder een rolkastje. De dienst heeft mij in het geniep gevolgd en gezien dat ik bij geen enkele klant te vroeg vertrok. Had 7 klanten en allemaal tevreden. Is het laatste wat ik zou doen is pikken. De dienst geloofde mij volledig want ze wou geen aangifte doen bij de politie. Wat ik wel spijtig vond want dan werd er bewezen dat ik onschuldig ben. Maar ben wel ontslagen omdat ik niet meer bij die klant wou werken en dus niet flexibel ben. Dat dat niet mogelijk is voor ineens een andere klant te geven. Was eigenlijk voor mij te testen , want zeiden op het laatst dat de klant ook niet wou dat ik nog kwam. Mocht ook mijn 14 dagen niet meer uitdoen omdat ze schrik hadden dat ik het ging zeggen tegen mijn andere klanten en wordt nu 14 dagen uitbetaald. Maar ja door die ene klant heb ik wel geen job meer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 01 jul 2016 22:56

Uw werk is bij een persoon te gaan kuisen, u weigert dat. Dan is een ontslag een logisch gevolg. Ok, vriendelijk is het niet, maar uiteindelijk weigert u wel uw job te doen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 01 jul 2016 23:06

Welke rede geven ze op voor u ontslag, werk weigeren, dan zullen ze het ook moeten bewijzen. Zou klacht indienen bij politie tegen die beschuldigingen.
Best eens naar u vakbond gaan, hoe kun je nog ergens binnen gaan waar ze u beschuldigen van diefstal.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 01 jul 2016 23:29

Werk weigering bij verdachtmaking van diefstal???? - Daar moet werkgever dan wel iets aan doen en als die geen andere klant heeft is dat zijn zaak - werkgever moet instaan voor werk en niet om een weigering ontslag geven.
Zeker vakbond en als er iets op papier staat inzake verdachtmakingen en genomen aktie van werkgever inzake controle ook politie.

Als u werk zoekt bij een andere poetsdienst kan u misschien uw andere posten meepakken naar uw nieuwe werkgever voor klant blijft dat hetzelfde.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”