contract bepaald werk

lm89
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

contract bepaald werk

#1 , 30 jun 2016 16:02

Hallo,
Graag wil ik advies over het volgende:
Ik wil graag mijn ontslag indienen als milieuambtenaar bij een gemeente. Ik heb een contract voor een bepaald werk. Ik ben aangeworven nadat mijn voorganger op pensioen is gegaan en ze dringend iemand nodig hadden.

In mijn contract staat het volgende:
Dit werk eindigt zodra een milieuambtenaar, nog aan te stellen na het doorlopen van een examenprocedure, voldoende is ingewerkt op de dienst milieu om de continuïteit van de dienst te waarborgen.
Verderop staat dat beide partijen te allen tijde tot de opzeg kunnen overgaan mits naleving van de wettelijke opzegtermijn.

Onlangs is er een examenprocedure geweest maar niemand is geslaagd. Zelf heb ik niet meegedaan omdat ik geen interesse meer heb in het werk. Nu wordt er dus verwacht dat ik op de gemeente blijf werken maar dit wil ik niet.

Mijn werkgever beweert dat het contract enkel via wederzijdse overeenkomst beëindigd kan worden. Als ik het contract eenzijdig wil eindigen zal ik een verbrekingsvergoeding moeten betalen volgens hem. Hij beweert dus dat er geen mogelijkheid is tot opzeg. Zij baseren zich op de wetgeving rond contracten van bepaalde werken.

Kan dit? Dus als ze de volgende jaren niemand kunnen aanwerven, zit ik hier al die tijd vast zonder hier iets aan te kunnen doen? Lijkt me nogal onwaarschijnlijk...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 jul 2016 10:03

Tuurlijk kan je een opzeg doen. Meer zelfs, het contract van bepaalde duur is onwettelijk. Sinds wanneer werk je daar?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”