Ontslag nemen, terug studeren.

MDT3ach
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen, terug studeren.

#1 , 25 jun 2016 09:12

Woensdag ben ik begonnen bij een bedrijf waar ik dezelfde functie zou uitvoeren als bij 1 van men vorige werkgevers. Dat was ook de reden dat ik aangenomen ben. Maar het werk is helemaal niet zoals men zei. Bij de rondleiding die ik kreeg voor het tekenen van men contract zei men dat ze creativiteit serieus appreciëren maar dit is helemaal het geval niet. Alles wat ik doe moet volgens een hele lijst checkboxen gebeuren, het werk is in het algemeen helemaal niet wat ik er van verwachte.

Het was altijd mijn bedoeling om eind september weer te gaan studeren. Ik zou nu eigenlijk men ontslag willen geven en me nu al inschrijven en vakantiejobs doen. Wat ik zelf al opgezocht heb is dat als ik komende maandag(27/06) men ontslag geef ik 1 week opzegtermijn heb en moet werken tot 9 Juli. Is dit correct?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 27 jun 2016 09:47

Dat klopt.

En doe dit inderdaad best vandaag, zodat als ze lastig zijn, je nog 2 dagen de tijd hebt om een aangetekende brief op te sturen (en die is bindend).

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2016 09:58

als je nog geen ander werk hebt, is er in theorie ook recht op sollicitatieverlof als je zelf ontslag neemt.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”