Ontslag nemen?

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

Ontslag nemen?

#1 , 23 jun 2016 15:20

Ik werk momenteel al een 7-tal maanden als interimmer bij een call center. Nu heb ik dit werk indertijd anagenomen om werk te hebben, maar ik vind het echt verschikkellijk werk. Ik doe dit echt niet graag.
Ik ben dan ook aan het solliciteren voor andere jobs, maar doordat ik voltijds werk is dat heel moeilijk. Daarom ben ik nu aan het denken om eventueel ontslag te nemen, opdat ik meer kan gaan soliciteren.
Ik werk nu nog op weekcontracten, dus dat is geen enkel probleem. Maar mijn vraag is vooral, als ik nu zelf afhaak, vervallen dan mijn rechten? Krijg ik dan nog werkloosheidsuitkering, of krijg ik deze niet als ik zelf stop?
Want zonder inkomen vallen is natuurlijk ook geen optie.
Hopelijk kan iemand me snel helpen met mijn vraag!!

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jun 2016 10:02

Als je zelf stopt, krijg je inderdaad geen werkloosheidsuitkering. Je zal voor een bepaalde periode geschorst worden (afhankelijk van uw situatie) en na die periode kan je dan wel terug een uitkering aanvragen. Maar in eerste instantie val je dus inderdaad zonder inkomen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Tiffany
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2016 09:23