Werken bij nieuwe firma tijdens verlof huidige firma

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Werken bij nieuwe firma tijdens verlof huidige firma

#31 , 28 jun 2016 12:45

En waarom zou je geen twee gelijktijdige arbeidscontracten kunnen hebben? Zolang je aan beide contracten kan voldoen, zie ik het probleem niet.
1/ als je twee werkgevers heeft dan is bij economische werkloosheid nopes !!
je kan niet stempelen en bij een ander werken !

2/Als je twee werkgevers heeft moet de eerste of den tweede je geen gewaarborgd loon geven als je ziek bent en je gaat bij den tweede werken. als je ziek bent dan ben je ziek, en afkomen mijn rug, dit kan niet van vandaag op morgen en de boel laten staan.

Maar dit alles is wel ver gezocht hoor, ziek zetten en 4 weken gewaarborgd loon ontvangen, en ter gelijke tijd elders op een nieuw werk gaan werken, dit loopt nooit goed af.

Ik vind het hier zeer raar dat dat er hier forumers zijn die TS nog hints geven voor te frauderen en de wetten naast zich neer te leggen op grote schaal !
Er is al genoeg profitariaat zeker .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#32 , 28 jun 2016 12:53

denlowie, er is hier maar één lid dat de TS deze "raad" gaf, en hij werd al snel terecht gewezen. Maar dit betekent niet dat het sowieso ALTIJD uitgesloten is dat een werknemer voor het éne werk ongeschikt is, en voor het andere niet. Vandaar mijn voorbeeld met de vloerder.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#33 , 28 jun 2016 14:16

Omdat er zoiets als uurroosters bestaat
Dus in het voorbeeld dat ik gaf met de vloerder die om medische redenen zijn werk niet mag hervaten: deze persoon moet opstaan "alsof" hij gaat werken, en de hele periode dat hij die dag zou werken, in zijn zetel zitten wachten, en pas na zijn "shift" mag hij iets anders gaan doen (zoals naar de winkel, een wandelingetjes maken, of gaan werken bij een andere werkgever)?

Graag een wettekst die zegt dat iemand geen twee gelijktijdige, al dan niet fulltime, arbeidscontracten mag hebben? Ik ken trouwens iemand die tijdens een deel van zijn jaarlijks verlof fulltime bijspringt in het tuinaannemersbedrijf van een familielid (en dit in het "wit"). Dit zou dus niet mogen?
tijdens verlof mag je doen wat je wil, tijdens ziekte niet. Dit omdat je door de werkgever (in de eerste maand) betaald wordt. Als je werkgever er natuurlijk akkoord mee is, mag je bij 10 bazen tegelijk werken.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#34 , 28 jun 2016 14:28

Als je in jaarlijks verlof bent, wordt je ook door de andere werkgever betaalt. Wat is het verschil?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#35 , 28 jun 2016 14:38

Dat dit een wettelijk verlof is, en dan mag je doen wat u wil, tussen haakjes als je hier door ja werkgever niet schaad door bij de concurrentie te werken ! en dit is niet het zelfde als zieken verlof.

Dit is een goeie u krijgt gewaarborgd maand loon en je gaat even bij een ander werken ???
Dit is net het zelfde als ik ga stempelen en ga werken!

Ik heb altijd gehoord wanneer je een vervanging inkomen heeft je nooit ergens mag werken, zelfs niet in Bijberoep!!

En het wettelijk verlof is geen vervanging inkomen, maar dagen dat je van je baas mag thuis blijven voor je gepresteerde werk het jaar ervoor.

Vandaag bestaat het wettelijk verlof juist 80 jaar !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#36 , 28 jun 2016 14:50

Dat gewaarborgd loon laat ik in het midden. Het enige dat ik zeg is dat een werknemer die om medische redenen bij zijn oude werkgever niet meer aan de slag kan, perfect bij een nieuwe werkgever kan beginnen, zonder dat noodzakelijkerwijs all "formaliteiten" bij de oude werkgever reeds afgehandeld zijn. Dat de oude werkgever hierbij geen gewaarborgd loon meer uitbetaalt / moet uitbetalen, kan goed zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

FLST_
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#37 , 29 jun 2016 16:06

En waarom zou je geen twee gelijktijdige arbeidscontracten kunnen hebben? Zolang je aan beide contracten kan voldoen, zie ik het probleem niet.
1/ als je twee werkgevers heeft dan is bij economische werkloosheid nopes !!
je kan niet stempelen en bij een ander werken !

2/Als je twee werkgevers heeft moet de eerste of den tweede je geen gewaarborgd loon geven als je ziek bent en je gaat bij den tweede werken. als je ziek bent dan ben je ziek, en afkomen mijn rug, dit kan niet van vandaag op morgen en de boel laten staan.

Maar dit alles is wel ver gezocht hoor, ziek zetten en 4 weken gewaarborgd loon ontvangen, en ter gelijke tijd elders op een nieuw werk gaan werken, dit loopt nooit goed af.

Ik vind het hier zeer raar dat dat er hier forumers zijn die TS nog hints geven voor te frauderen en de wetten naast zich neer te leggen op grote schaal !
Er is al genoeg profitariaat zeker .
Even voor alle duidelijkheid: ik zal mij sowieso niet ziek zetten om zo twee lonen proberen te ontvangen. Ik neem enkel al mijn congé op om sneller in mijn nieuwe job te kunnen starten.
Mijn congé is door mijn werkgever echter geweigerd. Ik zal dus naar alle waarschijnlijkheid een verbrekingsvergoeding kunnen verwachten daar ik vanaf 1 juli niet meer zal opdagen.

Ziek zetten bij de ene job, en werken voor andere is not done. Het zou immers nooit geloofwaardig overkomen moest het tot een procedure komen. Met verlof is dit een heel andere situatie.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”