Help! Interim..

NNNta
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Help! Interim..

#1 , 22 jun 2016 19:33

Ik zal even kort mijn situatie schetsen. Ik ben een vrouw van 29 jaar wonende in W-Vlaanderen.
Sinds 2,5 maand ben ik werkloos ( ik werkte 1 jaar als bediende )krijg ik een uitkering. Nu ben ik een interessante job tegengekomen, weliswaar wel bij een interimkantoor. ik ben deze week 20/06 gestart maar heb al snel door dat deze job niets is voor mij en ik zou dus mijn weekcontract niet gaan verlengen..

Nu heb ik volgende vragen :

Krijg ik een uitkering als ik mijn volgend weekcontract niet verleng ?

Moet ik opnieuw een uitkering aanvragen ? Ik krijg immers tot 17/06 al een uitkering.. Het lijkt mij bizar om weer een uitkering aan te vragen als je maar een week bij de interim werkt, ik kan dit ook op mijn stempelkaart aanduiden.

Krijg ik een C4 van het interim kantoor ?

Ik wil weliswaar benadrukken dat ik echt wel op zoek ben naar werk of een opleiding maar ik ben nu wat voorzichtiger geworden door voorgaande werkervaringen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jun 2016 22:38

Krijg ik een uitkering als ik mijn volgend weekcontract niet verleng ?
ja, tenzij het interimkatnoor doorgeeft dat je een contractverlenging weigert. Zeldzaam, maar het kan.
Moet ik opnieuw een uitkering aanvragen ? Ik krijg immers tot 17/06 al een uitkering.. Het lijkt mij bizar om weer een uitkering aan te vragen als je maar een week bij de interim werkt, ik kan dit ook op mijn stempelkaart aanduiden.
nee, niet nodig. Wel natuurlijk dopkaart correct invullen.

Krijg ik een C4 van het interim kantoor ?
in principe wel, na elke tewerkstelling moet je dit krijgen, je hebt dit echter niet nodig.

Tiffany
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2016 09:25

Hallo, ik werkte tot voor kort ook via interim (dagcontracten-deeltijds) gedurende 3 maanden dus de dagen dat ik niet werkte had ik recht op een uitkering. Nu heb ik inmiddels deze job opgezegd en mij geïnformeerd bij men vakbond en mijn uitkering loopt gewoon door en ze hebben geen c4 nodig en dien me dus ook niet opnieuw in te schrijven als werkzoekende

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”