Ontslag 1 job van 2 en uitkering

Silvio
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ontslag 1 job van 2 en uitkering

#1 , 20 jun 2016 22:33

Beste,

Ik heb 2jobs, 8u/week als poetsvrouw en 20u als verkoopster kledijwinkel. Poetsvrouw is contract onbepaalde duur en verkoopster bepaalde duur, telkens sinds 1jr verlengd. Ik ben 4mnd zwanger, als verkoopster heb ik aangepast werk gekregen aan de kassa, maar voor poetsen is het zxaar. Kan ik als poetsvrouw ontslag geven zonder dat ik indien in aug ik geen contractverlenging krijg bij kledijwinkel ik geen uitkering verlies? Ik krijg geen doktersvoorschrift voor te poetsen omdat dat dan ook geld voor mijn job als verkoopster en dat wil ik niet. Wat zijn mijn opties?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jun 2016 07:41

hoe lang werk je al in die kledijwinkel?

Silvio
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jun 2016 21:34

Sinds 20juli 2015, telkens contract bepaalde duur. Zit nu aan mijn 3de verlenging bepaalde duur. Mijn huidige verlenging loopt van 1april tot 1aug, hopende op een nieuwe verlenging. Poetsen is volgens een vast contract via een interim bedrijf.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 jun 2016 22:34

U kan het contract als poetsvrouw stopzetten en dan zal u wel slechts uitkeringen kunnen krijgen op basis van 20 uur tewerkstelling.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”