Hoe ontslag geven?

Girl22
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hoe ontslag geven?

#1 , 20 jun 2016 20:27

Hallo,

Via google ben ik op deze site terecht gekomen en hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik studeer volgende week af als verpleegkundige om mee te zijn met het verhaal.

Eind mei heb ik een contract getekend voor onbepaalde duur die zou ingaan op 1/07/2016. Doordat ik nu mijn stage daar gelopen heb, besef ik dat ik hier niet wil werken. Ondertussen heb ik andere aanbiedingen gekregen waar ik liever zou gaan werken. Morgen verloopt mijn laatste stagedag en zou dan mijn ontslag willen geven aangezien ik niet wil beginnen. Echter heb ik geen idee hoe ik hier een ontslagbrief moet schrijven en of ik vanonder het contract kan komen. De datum van ondertekening op het contract is 1/07/2016 ook.

Wat moet ik zoal vermelden? Heb ik een verplichte opzegperiode? etc etc heel veel vragen dus!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jun 2016 07:44

als je ten laatste morgen je opzegbrief verstuurt, gaat je opzeg in op 27/06/2016 voor 1 week. Dat wil dan in de praktijk zeggen dat je van vrijdag 01/07/2016 tot en met zondag 03/07/2016 daar zal moeten werken. In de praktijk zal men dan waarschijnlijk voorstellen dat je gewoon niet meer afkomt. Daar mag je op ingaan, zolang je maar dat ook op papier meekrijgt dat je die 3 dagen niet moet werken.

Voor voorbeelden van ontslagbrieven:
https://www.google.be/#q=voorbeeld+ontslagbrief

Aangetekend versturen (hoeft niet noodzakelijk met een ontvangstbewijs) en dan ben je er vanaf.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”