Bepaaldeduur contract opzegen.

tompio
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Bepaaldeduur contract opzegen.

#1 , 25 mei 2016 15:24

Dag allemaal! Mijn vraag is als volgt;

Ik werk sinds kort voor een bedrijf waar ik een contract van bepaaldeduur heb getekend. Deze is zo gezegd een proef periode van 1 maand en wordt mogelijk verlengt met een contract van onbepaaldeduur. Ik heb ondertussen andere werk gezocht om zeker te zijn dat in geval dat mijn contract niet verlengt zou woorden, zou ik dan niet zonder werk zitten. Ik heb gisteren een super aanbood gekrijgen bij andere bedrijf met een contract van onbepaalde duur vanaf 01/06/2016, probleem is dat mijn contract van bepaaldeduur loopt af op 10/06/2016. Kan ik mijn bepaaldeduur contract opzegen om bij nieuwe bedrijf te beginnen die mij een contract van onbepaaldeduur geeft?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 25 mei 2016 15:40

Ja, dit kun je, mits het betalen van een opzegvergoeding aan je werkgever die overeenkomt met hetgeen hij jou zou moeten betalen voor die 10 dagen werk (bruto).

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 25 mei 2016 16:13

Als je tegen je nieuwe werkgever vertelt dat je huidige contract loopt tot 10/6, is de kans heel groot dat je dan gewoon op 13/6 bij je nieuwe werkgever mag beginnen.
Praten helpt, meestal wel.
Als je nieuwe werkgever niet toegeeft, kan je je huidige werkgever vragen het contract in onderlinge overeenkomst te verbreken, m.a.w. zonder vergoeding. Weigert deze ook, dan kan je nog altijd, zoals blaatpraat stelde, eenzijdig verbreken, mits betaling van de verbrekingsvergoeding (geen opzegvergoeding).
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

tompio
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 mei 2016 11:03

Bedankt voor de reacties :)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”