mijn rechten als voormalig expat

ex-expat
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

mijn rechten als voormalig expat

#1 , 24 mei 2016 22:37

Dag,

Ik werk reeds een 5-tal jaren voor hetzelfde Belgische bedrijf. Echter een 4-tal jaar hiervan als expat in het buitenland. Voor mijn werk in het buitenland had ik steeds een contract met het lokale kantoor + een 'expat'-contract waarin o.a. staat dat ik bij terugkeer een job in het Belgische hoofdkwartier zou krijgen waarbij anncienniteit enz meegenomen zou worden en mijn contract minstens dezelfde voorwaarden zou hebben als mijn initiele Belgische contract.

Ondertussen ben ik terug in Belgie maar heb ik noodgedwongen een contract van bepaalde duur moeten aannemen, omdat er geen ruimte voorzien was (o.a. budgettair) om mij een contract van onbepaalde duur te geven. Kan dit zomaar? Er bestaat voor zover ik weet wetgeving dat een 4e contract niet meer van bepaalde duur kan zijn, of dat na een 3-tal jaar een contract niet meer van bepaalde duur kan zijn. Maar dat gaat dan over werknemers die altijd contracten bepaalde duur hebben gehad, dewelke ik niet had, enkel nu. En in mijn expat contracten stond telkens dat ik ancienniteit behoud...

Kunnen ze me trouwens salaris indexatie (volgens ons Paritair Comittee) weigeren, omdat ik op 31/12/2015 niet werkzaam was in Belgie? Dat staat toch haaks op het behoud van ancienniteit?

Bedankt alvast!

Jos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 mei 2016 18:41

afhankelijk van de voorwaarden die je bedongen had, kan vanalles. Je zal de exacte bewoording hier moeten plaatsen als je zekerheid wil.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”