Geviseerd op het werk

Miele002
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Geviseerd op het werk

#1 , 20 mei 2016 19:03

Ik ben momenteel reeds 3 jaar aan het werk in een bedrijf,
Nu hebben ze sinds een paar maand er niet beter op gevonden bij elke fout (je) je maakt een aangetekende brief te schrijven.
Ik heb momenteel al 2 aangetekende brieven,ik voel me zeer zwaar geviseerd omdat er in het verleden al wat wrijvingen waren met mijn baas.Stel nu dat ik mijn 3de brief krijg,wat zijn dan de gevolgen.
Ik hoor verschillende versies.
Als ik dan mijn ontslag krijg heb ik dan recht op een uitkering,
Ik maak de professionele fouten gewoon omdat de werkdruk zo hoog ligt..
Wat kan ik hieraan doen.
Mijn baas is me liever kwijt dan rijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12837

#2 , 20 mei 2016 19:17

Het bedrijf handelt zeker correct door u aangetekend op uw fouten te wijzen, zo kunt u achteraf niet komen klagen dat u van niets wist. Als u de fouten wil betwisten of iets van verzachtende omstandigheden wil aanhalen, kunt u best ook antwoorden per aangetekend schrijven.

Zonder over deze specifieke situatie een uitspraak te doen, moet er toch nog toegevoegd worden dat ontslag een logisch gevolg is bij herhaaldelijke fouten.

Miele002
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mei 2016 19:34

Bedankt voor de reactie,maar is dit dan een ontslag dringende reden?
Ik ben wat bang om op straat te staan zonder dat ik van een uitkering geniet.

Reclame

Miele002
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mei 2016 09:33

Kan iemand me hier wat meer raad over geven?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 mei 2016 16:32

Zonder over deze specifieke situatie een uitspraak te doen, moet er toch nog toegevoegd worden dat ontslag een logisch gevolg is bij herhaaldelijke fouten.
logisch gevolg zeg je, logisch gezien is dit advies goed genoeg voor in de prullemand te gooien
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 mei 2016 16:48

Kan iemand me hier wat meer raad over geven?
de beoordeling van herhaaldelijke (niet opzettelijke)beroepsfouten als zijnde gegrond voor een ontslag om dringende reden is niet zo eenvoudig
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Miele002
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 mei 2016 12:35

Daarom dat ik juist jullie advies vraag.
Ik heb een functie waar er door de hoge werkdruk wekelijks fouten worden gemaakt.
Mijn werktempo ligt zodanig hoog dat er foutjes gebeuren.
Ik ben gewoon wat bang dat mijn baas me nu wil afdanken achter al die jaren dienst.
Ik wil gewoon zekerheid als ik mijn volgende fout maak,ik recht heb op uitkering.
Ik vind van mezelf dat ik het niet verdien om zomaar op straat te staan zonder uitkering

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”