Aanbod aanvaard via email - contract nog niet ondertekent

Scoop1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanbod aanvaard via email - contract nog niet ondertekent

#1 , 15 mei 2016 19:22

Beste,

Mijn broer heeft een werkaanbod aanvaard via email. Nu heeft hij daar spijt van en zou hij liefst bij de huidige werkgever blijven. hij vertelde dit tegen mij als: "maakt niet uit, ik heb toch nog niets ondertekend, ik stuur wel een mail op dit aanbod te weigeren"....
Volgens mij heeft hij echter het aanbod aanvaardt en maakt het niet uit of er nog een formeel contract ondertekend moet worden! Volgens mijn gedachtegang zou de potentiele werkgever dan ook een schadevergoeding kunnen eisen wanneer mijn broer zomaar opzegt.
Hij beweert echter van niet... "Tis maar een mail"

Omdat we er zelf niet uitkomen, heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mei 2016 19:31

U heeft het bij het rechte eind, de werkgever kan een schadevergoeding eisen, een mail word ook erkend.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 15 mei 2016 19:47

Om gelijk te krijgen zal 'm wel naar de rechter moeten stappen. t Beste is dat uw broer m asap opbelt en uitlegt dat hij toch niet wenst in te gaan op het werkaanbod. Of al minstens directveen excuusmail. Kans dat het een staartje krijgt is klein. Wel niet laten aanslepen zodat die werkgever verder kan zoeken naar een nieuwe medewerker.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mei 2016 23:23

U heeft het bij het rechte eind, de werkgever kan een schadevergoeding eisen, een mail word ook erkend.
waarom zou hij ni via mail kunnen ontslag geven en de opzeggingstermijn laten lopen voor aanvang van de overeengekomen begindatum?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 mei 2016 07:40

U heeft het bij het rechte eind, de werkgever kan een schadevergoeding eisen, een mail word ook erkend.
waarom zou hij ni via mail kunnen ontslag geven en de opzeggingstermijn laten lopen voor aanvang van de overeengekomen begindatum?
Het gaat hier niet over een ontslag maar om een bevestiging van werk die TS gedaan heeft !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 17 mei 2016 08:05

En een bevestiging van een arbeidsovereenkomst kan via een opzeg,nog voor de start van de arbeidsovereenkomst opgezegd worden, mits naleving van de opzegtermijn. Er moet natuurlijk wel nog een opzeg gebeuren, wat tot nu toe nog niet het geval is

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”