Opzegtermijn mondeling goedgekeurd door werkgever, nu wil hij 12 weken ipv 7

notflip
Topic Starter
Berichten: 6

Opzegtermijn mondeling goedgekeurd door werkgever, nu wil hij 12 weken ipv 7

#1 , 11 mei 2016 12:15

Ik heb mijn ontslag gegeven om in een ander bedrijf te gaan werken. Mijn werkgever vroeg mijn opzeg en toen ik bevestigde 7 weken zei hij dat het ok was. Niet letterlijk, maar het was tijdens een meeting, hij zei "ok" en ging verder..

Nu heeft hij ontdekt dat omwille het bedrijf is veranderd van naam in 2014, maar het onder dezelfde werkgever valt hij dit kan doortrekken.
Alles samen zou dit op 12 weken komen.

Is er iets dat ik kan doen? Hij is nu op papier aan het uitzoeken hoe hij dit kan bevestigen dat hij het mag doortrekken.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 11 mei 2016 12:24

U hebt het niet op papier, dus vrees ik dat je de volledige wettelijke opzegtermijn zult moeten doen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 12 mei 2016 15:46

12 weken opzeg zal nooit de wettelijke opzegtermijn zijn, dus kan hij niet eisen als jij daar niet mee akkoord gaat (omdat het een inkorting van de wettelijke opzegtermijn is). Waarschijnlijk zal het 1,5 maand en 6 weken zijn (wat nét iets meer is dan 12 weken).

Laat zeker weten dat je je 1 dag sollicitatieverlof per week zal opgebruiken, daarop heb je recht. Tenzij je reeds een ander contract getekend hebt (ook al zijn de meningen daarover dan verdeeld).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”