opzegtermijn na genomen ontslag

KevinCelis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

opzegtermijn na genomen ontslag

#1 , 09 mei 2016 09:16

Ik nam zelf ontslag bij mijn huidige werkgever en moet hiervoor 1.5 maanden + 6 weken opzegtermijn doen.

Deze periode eindigt op 28 juli, het bedrijf waar ik werk gaat echter in groot verlof op 25 juli.
Ik zou dus moeten 4 dagen verplicht verlof opnemen, om mijn opzegtermijn uit te zitten.

Ik vroeg dus aan mijn baas of we de periode niet konden inkorten.
Maar hij zegt dat hij vastzit aan deze periode en er niet mag aankomen.

Klopt dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mei 2016 09:29

periode mag in onderling overleg perfect ingekort worden.

Gaat het over collectief verlof vanaf 25 juli of niet?

KevinCelis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mei 2016 11:10

Het gaat over collectief verlof ja.

Is er ergens documentatie over die ik hem kan tonen hierover?
Ik ben niet zeker of hij het doet om moeilijk te doen, of omdat hij het werkelijk gelooft.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 mei 2016 17:22

ik zie niet in wat daar van documentatie zou over bestaan, het is namelijk evident dat je in onderling overleg een arbeidsovereenkomst onmiddellijk kan beëindigen. Laat hem eventueel bellen naar zijn sociaal bureau.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 mei 2016 12:23

kan maar werkgever is niet verplicht hiermee in te stemmen

wat ga je doen als de arbeidsovereenkomst wel wordt beeindigd in onderling overleg?
wat belet je om reeds te beginnen bij je nieuwe werkgever tijdens die collectieve sluiting wegens verlof?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”