kennelijk onredelijk ontslag

Celien
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

kennelijk onredelijk ontslag

#1 , 05 mei 2016 22:27

Gisteren ben ik plots ontslagen geweest terwijl er geen reden voor handen is. Mijn baas zei altijd dat hij heel tevreden was over mij en bovendien heb onlangs nog een positieve beoordeling gekregen die ik gelukkig nog op papier heb bijgehouden. Recent heb ik ook nog een loonsverhoging gekregen omdat ze zo tevreden waren.

Bovendien zijn er al meer dan 10 voorgangers in mijn functie die telkens na een korte periode ontslagen zijn telkens nadat een collega die jaloers was bij de baas negatieve dingen gaat verspreiden over dat ik mijn werk niet goed doe. Telkens ben ik bij de baas geweest en vertelde hij mij dat hij heel tevreden is en ik me niet ongerust hoefde te maken. Bij de ontslagen bij mijn voorgangers was dit telkens hetzelfde verhaal waardoor er een vermoeden heerst dat de collega in kwestie waarschijnlijk een affaire heeft met de baas en hij die daardoor beschermt en gelijk heeft.
Hoe zou ik me hiertegen kunnen verweren om toch een vergoeding te kunnen krijgen? Zou deze zaak als kennelijk onredelijk worden beschouwd door de rechtbank?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2016 11:05

Hij zal je toch je verbreking vergoeding moeten betalen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

TheJudge007
Berichten: 366

#3 , 06 mei 2016 11:38

Gisteren ben ik plots ontslagen geweest terwijl er geen reden voor handen is.
Verklaar plots ontslagen ...

Reclame

Celien
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mei 2016 17:11

Een collega was mij al enige tijd aan het afbreken bij de baas gewoon omdat ze jaloers was dat ik complimenten kreeg van de baas, maar hij heedt telkens gezegd dat hij heel tevreden van mij was en dat ik niet bang moest zijn dat hij mij zeker niet zou ontslaan. Wel was het duidelijk dat ze er wel telkens was in geslaagd om mijn voorgangers buiten te krijgen waardoor er al lang een vermoeden heerst dat de baas een affaire zou hebben met die collega en dan uiteindelijk altijd voor haar kiest en de andere ontslaat omdat hij bang is dat ze anders uit wraak alles bekend zou maken. En waar ik al heeltijd voor vreesde is nu gebeurd, ze heeft hem zover gekregen om mij te ontslaan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mei 2016 20:00

Als je werkgever je de verbrekingsvergoeding betaald dan is de kous af.

En een werkgever is nooit verplicht je te houden, die kan ten allen tijde een contract verbreken ook de werknemer heeft dit recht .

Voor wat zou hij je nog een speciale vergoeding, buiten de verbrekingsvergoeding moeten geven, want dit was toch je vraag ?
Hoe zou ik me hiertegen kunnen verweren om toch een vergoeding te kunnen krijgen? Zou deze zaak als kennelijk onredelijk worden beschouwd door de rechtbank
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Celien
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 mei 2016 20:24

Ik ben nu verplicht om nog 8 weken daar te blijven werken en krijg niks van verbrekingsvergoeding

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 mei 2016 20:53

Ja dit is je werkgever zijn recht, als je ander werk geeft kan je wel je een tegen opzeg geven natuurlijk.

En wat ook de reden kan zijn, een werkgever vindt altijd een stok om een hond te slaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 07 mei 2016 09:20

Je zou de rollen ook kunnen omkeren, en hem zeggen dat je zijn affaire bekend zal maken., als hij je zou ontslaan

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 07 mei 2016 19:02

Ja dit is je werkgever zijn recht, als je ander werk geeft kan je wel je een tegen opzeg geven natuurlijk.

En wat ook de reden kan zijn, een werkgever vindt altijd een stok om een hond te slaan.
maar werkgever meot wel ontslagreden bewijzen om een vergoeding wegens kennelijk onredelijk ontslag tegen te gaan.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”