dringende raad wegens ontslag en feestdag morgen

Firesoul
Topic Starter
Berichten: 55

dringende raad wegens ontslag en feestdag morgen

#1 , 05 mei 2016 01:19

alvast bedankt iedereen voor het lezen.

graag zou ik dringende raad ontvangen in volgende situatie daar ik het zaakje niet volledig vertrouw en ik morgen niet langs de vakbond kan wegens dat het een feestdag is.

op 2 maart 2016 ben ik begonnen met werken bij mijn nieuwe werkgever (frituur).
in tussentijd is er 1 evaluatiegesprek geweest waarin er gezegd werd dat ik bij heel drukke momenten mijn stressbestendigheid verlies en daarom dus kleine fouten maak die zorgen dat de klant enkele minuten langer moet wachten op zijn bestelling.

na ongeveer een 2 tal weken ben ik ziek gevallen met een blaasontsteking die al uitstraalde naar een nier ontsteking. (mijn huisarts wilde geen risico nemen en zette mij direct op een zware antibiotica kuur en een week thuis daar ik een nier ziekte heb.)
na die week ben ik opnieuw terug gaan werken.
Zondag 24 april ben ik wakker geworden met een geirriteerd oog, pijn en het gevoel dat er iets niet goed zat in mijn oog, echter ben ik toch met de nodige last aan mijn oog gaan werken.Daar ik maandag en dinsdag een vaste vrije dag heb ben ik op maandag op consultatie geweest bij mijn huisarts en gaf die mij als diagnose dat ik herpes had aan mijn oog, ik moest daarom verplicht 2 dagen later voor een nazicht komen.
Daar er enkel nog een afspraak vrij was op woensdag omstreeks 16 uur moest ik aan mijn baas vragen of dit tussen de uren kon daar ik normaal om 14 uur moest beginnen met werken, mijn baas liet me weten dat dit voor hem in orde was en dat ik gewoon later kon komen werken 17 uur in plaats van 14 uur.
Echter bij nazicht bij de huisarts op woensdag kreeg ik het nieuws dat mijn oog er nog slechter aan toe was en ik niet mocht gaan werken en ik de volgende dag meteen via spoedafspraak naar een oogarts moest. ik werd ziek geschreven tot 1 mei en mocht niet gaan werken wegens de zware medicatie, oogdruppels enzoverder.
vandaag 4 mei was opnieuw mijn eerste werkdag en deze verliep vlot totdat de zaak gesloten en opgeruimd was.
Toen kreeg ik mondeling te horen van mijn werkgever dat ik niet meer hoef te komen werken omdat hij mij ontslaat met onmiddellijke ingang. ik hoef de twee weken opzegtermijn niet te presteren maar deze ging wel uitbetaald worden. de ontslagbrief ging ik nog ontvangen want deze is pas op 4 mei verzonden.


echter vroeg ik me nu dus af of dit ontslag wel geldig is daar ik niks op papier heb enkel de mondelinge mededeling, mijn ouders vonden namelijk dat mijn baas kon zeggen wat hij wilde en mij misschien helemaal geen ontslagbrief heeft verzonden maar mij misschien thuis laat om dan later ontslag wegens onwettig afwezig te kunnen inroepen.
ik vind het nogal raar dat ik ontslagen word met onmiddellijke ingang terwiijl mijn baas zegt dat ik ontslagen wordt omwille van het niet stressbestendig genoeg zijn voor de job.

er werd mij ook door mijn werkgever meegedeeld dat indien ik niet over een nieuwe job beschik na lijn opzegtermijn dat ik dit aan hem kon laten weten en da wilde hij me tijdelijk tot ik een andere job had terug aannemen is dit zomaar normaal??

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 mei 2016 03:29

Nee. Ga terug naar je wg en vraag vriendelijk bevestiging op papier vg ontslag

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”