Vervangen werknemer

Helix61
Topic Starter
Berichten: 5

Vervangen werknemer

#1 , 03 mei 2016 22:26

Beste,

Ik ben 25 jaar en ben 7 jaar in dienst bij mijn huidige werkgever als residentieel elektricien, dit bedrijf is stilletjes aan veranderd (letterlijk geen enkele originele collega meer) waardoor ik me minder goed voel in dit bedrijf.

Ik wou graag verder gaan met mijn leven en mijn werkgever wenst me ook het beste toe, hij zou me willen ontslaan (zo heb ik toch nog zekerheid als ik niet onmidelijk werk vind of een mogelijkheid tot opleiding of studie, niet om zomaar thuis te zitten) maar hij zou meteen iemand anders moeten aannemen,
Graag zou hij mij dus geen negatieve reden van ontslag geven maar hij vreest voor mogelijke sancties bij ontslag wegens reorganisatie en het dan meteen aannemen of overlappen van een nieuwe werknemer.
Hoe zou hij dit het beste aanpakken?


Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 mei 2016 22:40

hij moet de werkelijke reden van ontslag noteren, zoniet doet hij aan fraude. Het forum helpt principieel niet om de wet te omzeilen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”