Werkgever zegt dat hij laatste loon niet kan berekenen zonder timesheet

thisischrys
Topic Starter
Berichten: 3

Werkgever zegt dat hij laatste loon niet kan berekenen zonder timesheet

#1 , 29 apr 2016 17:39

Een paar weken geleden heb ik ontslag genomen. Ik werkte als bediende voor 1 bedrijf maar IN een ander bedrijf wat dus wilt zeggen dat ik timesheets liet invullen bij het ene bedrijf en doorstuurde naar mijn werkgever. Ik was/ben niet de enige van die werkgever bij de andere firma. Nu krijg ik vandaag deze mail:

Beste ****,

Graag vragen wij u ervoor te zorgen dat wij uw getekende timesheet mogen ontvangen.

Zonder de timesheet kunnen wij helaas uw laatste loon niet berekenen.

Mvg,

****

Wat zijn hierin mijn/hun rechten/plichten? Mijn ex-werkgever ligt in Antwerpen, de plaats waar ik werkte in Zaventem en ik woon in Limburg. Ik heb al proberen in te loggen op het systeem waar die timesheets in gemaakt werden maar daar heb ik geen toegang meer toe. Ik vermoed dat ze zelf problemen hebben om van dat bedrijf de timesheets nog te krijgen want de communicatie en organisatie liep daar altijd mis.|
Kan er van mij verwacht worden dat ik dit zelf nog in orde ga brengen?

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
monty_burns_007
Berichten: 46

#2 , 30 apr 2016 10:02

Zonder timesheet van de klant of zonder uw interne uurregistratie bij uw eigen firma kan de werkgever idd uw uren & dus uw loon niet berekenen. Steeds op tijd uw uurregistratie invullen is dan ook de boodschap. En zeker voor je de klant verlaat een timesheet laten aftekenen voor de gepresteerde job. Zo wie zo zou ik zelf moest mijn eigen firma geen uursysteem hebben, zelf een excel file maandelijks doorsturen met het uuroverzicht. Als u een dergelijke samenvatting doorstuurd naar uw werkgever, kan deze niet weigeren uw loon te berekenen en uit te betalen ten laatste 7de werkdag volgende maand.
Ik laat meestal de timesheets ter ondertekening achter bij de klant die ze dan ofwel direct aftekent of eventueel de week nadien (door administratieve molen). Mijn werkgever heeft dan ook nog niet de getekende timesheets. Echter mijn loon is ook MAAR gestort 7de werkdag volgende maand, dus je hebt wel even tijd ....

Wettelijk gezien moet de werkgever uw uren betalen (op voorwaarde dat je ze hebt doorgegeven aan hem (cfr. excelfile), niet noodzakelijk afgetekend via timesheet bij klant).
Ik zou toch nog proberen idd zelf te horen bij uw klant achter die getekende sheets.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”