vreemde regeling aanwerving gemeentebestuur

XPke
Topic Starter
Berichten: 20

vreemde regeling aanwerving gemeentebestuur

#1 , 01 dec 2007 17:31

Een gemeentebestuur gaat aan aanwerving doen .

Dit is een aanwerving op niveau A ( hoger onderwijs lange type , ingenieur )

Maar in de vacature is er niets van terug te vinden dat het een functie niveau A is , wel een vermelding van welke functietitel je zal krijgen .
Wel staat enkel in de vacature bij diplomavereisten : niveau 2 van de federale overheidsdiensten .

Verder staat er niets vermeld over diploma ingenieur ofzo en ook niets van een tenminste diploma

Voor niveau 2 moet men een diploma hebben van hoger secundair onderwijs hebben

Echter krijg ik nu te horen dat de inhoud van het schriftelijk examen op niveau A zal zijn . Zodus vragen opegsteld naar ingenieursniveau toe .

Ik stel me de vraag of dit echter zomaar kan , omdat er bij diplomavereisten enkel staat nivea 2 van de federale overheidsdiensten ?

Wanneer er dus iemand zal meedoen met een diploma A
( hoger secundair ) zal deze dus absoluut geen kans maken omdat de examenvragen boven hun niveau zal liggen .

Ik vind dit oneerlijk .


Graag een antwoord op mijn vraag of dit allemaal zomaar kan ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
XPke
Topic Starter
Berichten: 20

#2 , 01 dec 2007 17:35

Ik heb al kunnen inkijken over welke vakken men zoal vragen zal stellen .
Omdat er niets bijstaat van welke richting secundair je moet gevolgd hebben , zullen er mensen zijn die dus van bepaalde vragen absoluut niets kunnen oplossen .
Zo kan iemand die informatica gestudeerd heeft A2 , geen vragen van sheikunde en pneumatica kunnen oplossen .

marieke
Berichten: 9

#3 , 01 dec 2007 17:54

Ja dit kan.
Men zal waarschijnlijk mensen met een lager diploma, maar jarenlange ervaring ook een kans willen geven. Want, als het examen nogal praktisch gericht is, kunnen ook zij vele vragen correct beantwoorden.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”