Voorwaarden aan vervaningscontract

JMCVD
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorwaarden aan vervaningscontract

#1 , 13 apr 2016 19:40

Hallo

Ik heb volgende vraag betreffende de voorwaarden verbonden aan een vervangingscontract.
De situatie is als volgt: persoon X krijgt een vervangingsovereenkomst aangeboden ter vervanging van persoon Y. De vormvereisten voor het contract zijn initieel in orde want de overeenkomst stelt duidelijk dat persoon X aangeworven wordt om persoon Y te vervangen om de reden dat persoon Y afwezig is door ziekte en dat de overeenkomst duurt zolang persoon Y ziek is.

Nu is het zo dat de ziekteperiode van persoon Y bijna ten einde is, wat dus zou betekenen dat de vervangingsovereenkomst van persoon X ten einde loopt maar is dit ook nog steeds het geval indien persoon Y progressief de arbeid terug hervat en persoon X tijdens die progressieve hervatting ook aan het werk blijft?

Met andere woorden, is mijn veronderstelling correct als ik denk dat de vormvereisten voor het vervangingscontract niet meer geldig zijn vanaf dat persoon Y progressief terug arbeid levert maar persoon X toch blijft werken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 apr 2016 20:47

klopt. Wat dus wil zeggen dat er een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur tot stand komt.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”