ontslag nemen

j2887
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

ontslag nemen

#1 , 10 apr 2016 19:08

Dag allemaal

Ik voel me de laatste tijd zeer slecht op mijn werk. Ik word langs alle kanten tegengewerkt, voel me gesaboteerd en merk dat er veel 'achterklap' gebeurt.
Door al deze redenen ben ik al even ziek geweest. Morgen begin ik echter terug. Het houdt me al enkele nachten wakker.
Ik heb een contract tot eind juni op die plaats. Nu is mijn vraag. Kan ik indien nodig mijn ontslag geven? Kan ik, indien ik ander werk vindt ergens anders starten na een korte opzeg,....
Ik ben dus eigenlijk benieuwd naar mijn verschillende opties moest ik er weer onderdoor geraken. En op die plaats is dat best mogelijk.
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 apr 2016 10:10

Wanneer is je arbeidsovereenkomst daar begonnen? Hoe lang werk je daar al?

j2887
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2016 19:26

Wanneer is je arbeidsovereenkomst daar begonnen? Hoe lang werk je daar al?
Mijn overeenkomst is gestart in september.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 apr 2016 00:06

Is het een school?

j2887
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 apr 2016 19:20

Is het een school?
Ja, het gaat inderdaad om een school.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 12 apr 2016 21:18

contractueel, statutair (weinig waarschijnlijk), ambtenaar of privé, leerkracht of bvb onderhoudspersoneel...

is allemaal belangrijk.

j2887
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 apr 2016 20:24

contractueel, statutair (weinig waarschijnlijk), ambtenaar of privé, leerkracht of bvb onderhoudspersoneel...

is allemaal belangrijk.
Oei, dat klinkt ingewikkeld. Het is als ambtenaar. Ik ga ervan uit contractueel en het is als leerkracht.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 13 apr 2016 20:42

Art. 26.
[Een personeelslid dat tijdelijk aangesteld is voor bepaalde duur] kan vrijwillig zijn ambt neerleggen met inachtneming van een opzeggingstermijn van zeven kalenderdagen.

De inrichtende macht of haar gemandateerde kan met een kortere termijn instemmen. Die instemming blijkt uit een geschrift; het vermeldt de datum van ambtsneerlegging en wordt door beide partijen ondertekend.

Decr. 13-7-2007
Art. 27.
Op straffe van nietigheid dient de kennisgeving van het ontslag het begin en de duur van de opzeggingstermijn te vermelden. Indien de opzegging uitgaat van het personeelslid, geschiedt de kennisgeving van de opzegging, op straffe van nietigheid, door afgifte aan de gemandateerde van de inrichtende macht van een geschrift. De handtekening van de gemandateerde van de inrichtende macht op het duplicaat van dit geschrift geldt enkel als bericht van kennisneming. De kennisgeving kan ook geschieden bij een ter post aangetekende brief die uitwerking heeft de derde werkdag na datum van verzending, hetzij bij gerechtsdeurwaardersexploot.

Indien de opzegging uitgaat van de inrichtende macht, kan de kennisgeving van de opzegging, op straffe van nietigheid, enkel geschieden hetzij bij ter post aangetekende brief die uitwerking heeft op de derde werkdag na de datum van verzending, hetzij bij gerechtsdeurwaardersexploot, met dien verstande dat het personeelslid die nietigheid niet kan dekken en dat ze door de rechter van ambtswege wordt vastgesteld.


In het kort: opzeggingstermijn is 7 kalenderdagen, je moet ten laatste de woensdag de opzegbrief versturen als je wil dat de de maandag erna ingaat.

j2887
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 apr 2016 23:18

Art. 26.
[Een personeelslid dat tijdelijk aangesteld is voor bepaalde duur] kan vrijwillig zijn ambt neerleggen met inachtneming van een opzeggingstermijn van zeven kalenderdagen.

De inrichtende macht of haar gemandateerde kan met een kortere termijn instemmen. Die instemming blijkt uit een geschrift; het vermeldt de datum van ambtsneerlegging en wordt door beide partijen ondertekend.

Decr. 13-7-2007
Art. 27.
Op straffe van nietigheid dient de kennisgeving van het ontslag het begin en de duur van de opzeggingstermijn te vermelden. Indien de opzegging uitgaat van het personeelslid, geschiedt de kennisgeving van de opzegging, op straffe van nietigheid, door afgifte aan de gemandateerde van de inrichtende macht van een geschrift. De handtekening van de gemandateerde van de inrichtende macht op het duplicaat van dit geschrift geldt enkel als bericht van kennisneming. De kennisgeving kan ook geschieden bij een ter post aangetekende brief die uitwerking heeft de derde werkdag na datum van verzending, hetzij bij gerechtsdeurwaardersexploot.

Indien de opzegging uitgaat van de inrichtende macht, kan de kennisgeving van de opzegging, op straffe van nietigheid, enkel geschieden hetzij bij ter post aangetekende brief die uitwerking heeft op de derde werkdag na de datum van verzending, hetzij bij gerechtsdeurwaardersexploot, met dien verstande dat het personeelslid die nietigheid niet kan dekken en dat ze door de rechter van ambtswege wordt vastgesteld.


In het kort: opzeggingstermijn is 7 kalenderdagen, je moet ten laatste de woensdag de opzegbrief versturen als je wil dat de de maandag erna ingaat.
Dankjewel!!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”