Probleem uitkering

Johannes23
Topic Starter
Berichten: 2

Probleem uitkering

#1 , 25 mar 2016 16:01

Ik zit met een probleem aangaande mijn uitkering en de HVW heeft me steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Het zit als volgt: vorig jaar werkte ik full-time en vervolgens ging ik over op deeltijds met behoud van rechten. Ik ben leraar, kreeg tot half augustus uitgestelde bezoldiging en daarna een uitkering.

Welnu, die uitkering lag vrij laag. Ik contacteerde de HVW, zij meldden dat alles OK was. De uitleg was héél wazig en in feite onbegrijpelijk. Maar goed, ik geloofde hen.

Goed, in februari ging ik toch nog eens terug en men raadde mij aan de C4-documenten op te vragen. Ik deed dat, en nu lijkt er toch een fout gemaakt te zijn. Maar wat er precies mis begrijp ik niet. De ene persoon bij de HVW zegt dat ik inkomensgarantie had moeten aanvragen bij overgang naar deeltijds (maar dat kon niet, ik verdiende meer dan het toegelaten bedrag). De andere persoon zegt dat dat niet uitmaakt, nog iemand zegt dat er een bepaalde termijn is voor dit soort zaken, nog iemand anders beweert dat dat niet klopt en dat men retroactief drie jaar terug kan gaan in de tijd, iemand anders op de HVW zei dan weer dat het van de directeur van de RVA afhangt, en nog iemand anders zegt dat het in orde komt.

Mijn vraag is nu of een uitkering überhaupt herrekend kan worden met terugwerkende kracht. Indien ja, hoe zit dat dan qua termijnen enz.

Gedurende het schooljaar heb ik natuurlijk ook wel gewerkt. Speelt dat een rol?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding