Hulp gevraagd .

Kristof 1989
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Hulp gevraagd .

#1 , 24 mar 2016 09:00

Beste forum gebruikers ..

Graag had ik iets meer antwoorden gehad betreffend mijn ontslag ..
Onlangs ben ik ontslagen op een wel heel vuile en achterbakse manier ...
Er zou vluchtmisdrijf gepleegd zijn met een van onze werk camionetten van het werk ,
Deze is afgehaald door een ex collega van mij , kan ook bekeken worden via camera beelden en het badgesysteem .
Het ongeluk zou plaatsgevonden hebben op de mark waar het vol camera's hangt

Nu word ik ervan beschuldigd met de camionet dit ongeval veroorzaakt te hebben .. Volgens de papieren die ik heb gezien via mijn vakbond enz zou het gaan om een ongeval bij het parkeren ofzo iets en er zo weg gereden zijn ..
Nogmaals ik zat wel degelijk niet achter het stuur,, ik was bij mijn schoonouders samen met ins kind en mijn vrouw ..

Toch word ik er van beschuldigd .. De vakbond is nu 3maand bezig met het eisen van mijn loon en dergelijke omdat ik ontslagen ben om dringende reden hierdoor .. En dus op niks recht meer heb eindejaargeld enz ... Nu vraag ik mij af het hangt daar vol camera's dus zouden ze toch wel kunnen zien wij er achter dat stuur van die camionet zat ofniet .. Plus ze hebben ook gezien dat mijn ex collega deze is gaan buitenhalen enz ...
De vakbond had hem een bedrag gegeven dat hij mij moest uitbetalen of het zou via de arbeidsrechtbank gaan . Nu stuurd hij ineens een brief waarin staat dat hij wel degelijk weet dat ik aan het rijden was en dat er een zekere persoon ga geen namen noemen , dit gezien heeft .... Ik zat niet achter dat stuur . Wat kan ik doen graag een woordje uitleg ..
Ook ben ik niet de enige de afgelopen 3jaar heeft hij 6mensen buitengezet zonder te betalen ook zitten der daar 4 mee in een rechtszaak tegen hem 2hebben verloren .. :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 24 mar 2016 09:20

Naar de arbeidsrechtbank gaan.
Werkgever moet bewijzen dat jij achter het stuur zat, dus als jij dan laat aanhalen dat er camerabeelden zijn, zal de rechter deze hopelijk opeisen.

Je kunt dan ook je schoonouders en dergelijke laten getuigen dat jij die dag bij hun zat.

Kristof 1989
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2016 09:49

Ik had na een maand een uitnodiging ontvangen om op gesprek te komen bij de politie .. Heb daar alles uitgelegd .. Mijn vriendin en schoonouders hebben getuigd ...
Nu hoor ik van ex collega's dat hij ook bij een aantal mensen aan het rondvragen is om een papier te tekenen voor hem ... Ik begin de hoop om m'n geld te krijgen dus wel te verliezen aangezien hij dit al meerdermaals gedaan heeft en gewonnen had op die manier ... De vakbond is inmiddels bezig om het voor de arbeidsrechtbank te brengen.
Hoe groot is de kans dat ik dit verlies ?
Normaal bij een vluchtmisdrijf met camera's komt de politie je wel halen toch denk niet dat ze er mee lachen maar hier is dit niet gebeurd dus veronderstel ik dat hij maar gewoon probeerd .. Ofniet ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mar 2016 10:04

U werkgever geeft toch een register waarin vermeld word wie en wanneer met deze wagen rijd?
Normaal bij een vluchtmisdrijf met camera's komt de politie je wel halen toch denk niet dat ze er mee lachen maar hier is dit niet gebeurd dus veronderstel ik dat hij maar gewoon probeerd
Als dit een kleine schade is komt men je enkel verhoren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kristof 1989
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mar 2016 10:07

Eveneens zegt hij mijn eco checks opgestuurd te hebben , niks ontvangen ..
Eindejaargeld ook niet ontvangen
RVA heeft me dan ook nog eens 6weken geschorst .. Was een heel moeilijke tyd .. Nu ik zou dit na de arbeidsrechtbank als ik het win ook willen aanvechten voor lasten en eerroof en emotionele schadevergoeding... Goed idee ofniet ?
Laatst gewijzigd door Kristof 1989 op 24 mar 2016 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Kristof 1989
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 mar 2016 10:17

U werkgever geeft toch een register waarin vermeld word wie en wanneer met deze wagen rijd?
Normaal bij een vluchtmisdrijf met camera's komt de politie je wel halen toch denk niet dat ze er mee lachen maar hier is dit niet gebeurd dus veronderstel ik dat hij maar gewoon probeerd
Als dit een kleine schade is komt men je enkel verhoren.
Denlowie , Idd deze wagen stond binnen in het bedrijf .. Zaterdag namiddag is mijn ex collega deze daar gaan buitenhalen omdat hij deze nodig had .. Binnen gekomen met zijn badge en hij staat daar dus ook op camera ..

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 mar 2016 12:55

datums zijn ook belangrijk,
wanneer ongeval gebeurd
wanneer was je werkgever hiervan op de hoogte
wanneer ontslagen

wat staat er in het aangetekend schrijven dat je kreeg na uw ontslag
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Kristof 1989
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 mar 2016 13:34

datums zijn ook belangrijk,
wanneer ongeval gebeurd
wanneer was je werkgever hiervan op de hoogte
wanneer ontslagen

wat staat er in het aangetekend schrijven dat je kreeg na uw ontslag
Beste, op 7/11/2015 is het ongeluk gebeurd zie ik op het document dat is opgemaakt voor de verzekeringsmaatschappij .. Dit is een papier waar het slachtoffer zijn naam wagen en nr plaat op staat...
Op maandag 8/11/2015 hing er smogens een rare sfeer .. Mijn ex collega was niet in zijn normale doen .. Hij kreeg rond 9uur een telefoon van baas en de ploegbaas kwam even later zeggen dat ik op staande voet werd ontslagen .. Toen wist ik zelfs nog niet wat er gebeurd was en dergelijke ... Enz...
3 dagen erna in mijn ontslag brief stond .. Ontslag dringende redenen , reden van ontslag is omdat ik een camionet van het werk komen halen ben en hier een ongeluk me veroorzaakt heb (vluchtmisdrijf) ... Enkel weken erna moest ik bij de politie om mijn verhaal te doen ..

Kristof 1989
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 mar 2016 12:51

Dus gewoon tegen mijn vakbond zeggen dat ik er een zaak van wil maken ? Aangezien hij na alle brieven tot betaling nog steeds niks heeft overgemaakt ...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”