Ontslag nemen

sylleke69
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen

#1 , 21 mar 2016 14:18

Beste,

Ik zou graag willen weten wat mijn opzegperiode is indien ik mijn ontslag zou geven.
Ik werk ondertussen 3 jaar bij dezelfde werkgever. Ik heb altijd tijdelijk contracten gekregen en sinds vorig jaar september heb ik mijn vast contract gekregen.
Weten jullie hier eventueel meer over? Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mar 2016 14:36

Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2016 16:45

Beste,

Ik zou graag willen weten wat mijn opzegperiode is indien ik mijn ontslag zou geven.
Ik werk ondertussen 3 jaar bij dezelfde werkgever. Ik heb altijd tijdelijk contracten gekregen en sinds vorig jaar september heb ik mijn vast contract gekregen.
Weten jullie hier eventueel meer over? Alvast bedankt
arbeider bediende?
waren die tijdelijke contracten als uitzendkracht?
zoniet, volgden die tijdelijke contracten elkaar op zonder dat daar 1(werk)dag tussenzat?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

sylleke69
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 apr 2016 11:51

Beste,

Ik werk als bediende, eerst gewerkt op interim basis, dan halfjaarlijkse contracten bij X zelf en sinds september een vast contract. De contracten volgenden wel op elkaar elke keer. Het gaat hier wel over een parttime functie :-) misschien toch even belangrijk om te melden. Heb ik zoals de voltijds bedienden ook recht op sollicitatieverlop? Zoja hoeveel dagen zijn dit?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 22 apr 2016 15:03

exacte begintermijn van de halfjaarlijkse contracten? Welk paritair comité?

Sollicitatieverlof is parttime, in zelfde verhouding als voltijds.

sylleke69
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 mei 2016 13:56

Halfjaarlijkse contracten zijn van september 2013 telkens tot februari. En sinds september 2015 een vast contract
paritair comite is 200.000 paritair comité aanvullend voor bediende.

Dus voor het sollicitatie verlof is het de helft van bij een voltijdse?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 02 mei 2016 17:30

Je uitleg is wat verwarrend, maar ik ga er vanuit dat je contracten van september tot februari én van maart tot augustus krijgt. Dan heb je een opzegtermijn van 1,5 maand + 6 weken, te beginnen op een maandag.

Sollicitatieverlof is idd de helft van een voltijdse, te rekenen in uren (dus 3,8 uur indien een voltijdse 38 uur werkt en u 19 uur werkt)

sylleke69
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 mei 2016 16:41

Ok bedankt :-)

Groetjes

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”