ontslag

kvo
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

ontslag

#1 , 19 mar 2016 13:27

Ik heb een vraagje is mijn ontslagbrief rechtsgeldig ?
Datum brief 16/03/
Datum post dus op de omslag 17/03
Datum ontvangst 18/03
begindatum opzegtermijn 21/03
duur opzegtermijn 9maanden 12weken
geen motivatie vermeld en geen vermelding van outplacement alhoewel ik boven de 45 j ben

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mar 2016 16:27

hoe kom je aan die 9maanden + 12 weken?

allicht in de verkeerde tabel gekeken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

kvo
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mar 2016 16:35

Nee het is cerrect 9maanden van voor 2014 en 12 weken van 2014 tot nu staat eelgs zo in mijn brief

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 mar 2016 17:43

dat zijn de termijnen voor een werkgever
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=42198

je ontslagbrief moet enkel het begin en de duur van de opzeggingstermijn vermelden, motivatie is niet nodig, als werknemer
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

kvo
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 mar 2016 21:23

Ja misschien verkeerd vermeld of verkeerd begrepen ik heb mijn ontslag gekregen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 21 mar 2016 07:00

Ik heb een vraagje is mijn ontslagbrief rechtsgeldig ?
Datum brief 16/03/
Datum post dus op de omslag 17/03
Datum ontvangst 18/03
begindatum opzegtermijn 21/03
duur opzegtermijn 9maanden 12weken
geen motivatie vermeld en geen vermelding van outplacement alhoewel ik boven de 45 j ben
opzegtermijn start op 28/03/2016, brief is 1 dag te laat gepost. Outplacement moet aangeboden worden, is geen verplichte vermelding op de opzegbrief.

ivm die opzegbrief: je doet gewoon je opzeg uit en als ze achteraf 1 week te weinig opzeg gegeven hebben, kan je (én zal je moeten indien je wlh wil krijgen) die opzeg als verbrekingsvergoeding moeten opeisen tegen de werkgever. je kan dit dus ook laten weten aan de werkgever indien je die miserie niet wil.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 mar 2016 13:41

Ja misschien verkeerd vermeld of verkeerd begrepen ik heb mijn ontslag gekregen
wat die 9 maanden betreft, als dit voor een periode van 10 tot 15jaar is, kan je dit best eens laten narekenen op basis van de formule claeys.
eventueel de nodige info in de pb steken van jpv

als er voor het begin van de opzeggingstermijn een verkeerde datum is opgegeven, telt de eerst nuttige dag.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

kvo
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 mar 2016 14:06

Bedankt de reden maar het opzegtermijn is correct dit is reeds nagevraagd bij verschillende instanties.

Bedankt JPV voor de feedback 28/03/16 is een feestdag(paasmaandag) is het dan werkelijk op die dag of de dag na een feestdag nl.de dinsdag.
Ik heb ondertussen een aangetekend schrijven gehad voor outplacement, ik moet deze binnen de 4 weken antwoorden of ik die wel of niet aanvaard .
Indien ik deze aanvaard kan ik ook per aangetekend schrijven doorgeven dat ik deze de outplacement wil volgen tegen het eind van mijn opzegtermijn ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 22 mar 2016 14:33

opzeg zal effectief beginnen op 28/03. Feestdag schorst de opzegtermijn niet.

Outplacement zal plaatsvinden tijdens de werkuren, zie ook http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=42125 . Datum en modaliteiten zijn af te spreken met de werkgever.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”