Hoe ontslag nemen met medische redenen?

Cataleyo
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Hoe ontslag nemen met medische redenen?

#1 , 10 mar 2016 02:30

Dag collega`s.

Ben nu ongeveer een goeie 5 jaar aan het werk als bediende en de laatste jaren waren wel heel vermoeiend voor me omdat ik al 5jaar de vaste nacht deed en dat heeft me gewoon kapot gemaakt qua mentaal, psychisch en zelf lichamelijk..
Nu zit ik ook een tijdje op ziekteverlof met als reden depressie, adhd enz maar wil echt niet terug in de vaste nacht en helemaal niet naar dat bedrijf wegens de werkdruk..

Ik wil ergens anders gaan beginnen maar zelf ontslag nemen lijkt me niet zo verstandelijk in deze tijd dus had ik gedacht aan een ontslag met medische redenen.

Nu vraag ik me af hoe die procedure is? Moet ik nu zelf ontslag nemen met medische redenen of moet de werkgever me zelf ontslaan?
Kan er iemand mij uitleggen hoe ik een ontslag met medische redenen moet starten?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 mar 2016 07:38

Ga naar je huisarts, die zal je een attest moeten geven dat je het werk om medische redenen definitief niet meer kan uitoefenen. Dat geef je aan je werkgever, die je dan naar de arbeidsgeneesheer moet sturen. Als de arbeidsgeneesheer het oordeel van de huisarts bevestigt, kan de werkgever de ao om medische redenen beëindigen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mar 2016 10:39

je kan dit http://www.werk.belgie.be/publicationDe ... px?id=3608 gratis bestellen hierin staan zeer intressante tips voor wie met de nacht werkt.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”