interim en bedrijf sluit tussen kerst en nieuw

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

interim en bedrijf sluit tussen kerst en nieuw

#1 , 26 nov 2007 19:22

ik ben sinds vorige week als interim in dienst bij een bedrijf. zij sluiten tussen kerst en nieuwjaar en volgens het interimbureau moet ik die week gaan stempelen en geven zij mij geen contract. Kan dit zomaar? Ik zou willen werken, maar ik kan niet. Ik heb nog geen jaar gewerkt waardoor ik echt een heel lage uitkering zou genieten die week. Kan dit of zijn er voor mijn soort gevallen andere regelingen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
peggytje
Berichten: 26

#2 , 26 nov 2007 20:40

Dat kan perfect het bedrijf sluit tijdens die periode zeg je. Niets belet je om tijdens die periode bij een ander bedrijf in dienst te gaan, je kan deze wens ook kenbaar maken bij je interimkantoor leg hun de situatie eventueel uit. Wanneer je bij meer dan één kantoor bent ingeschreven heb je natuurlijk meer kans :)

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#3 , 26 nov 2007 21:50

maar je gaat me toch niet zeggen dat je in zo'n geval op het wachtuitkeringtarief terechtkomt?

Reclame

peggytje
Berichten: 26

#4 , 27 nov 2007 12:08

Als je die periode niet werkt krijg je daar een werkloosheidsuitkering voor, je vakbond kan je weten te zeggen hoeveel dat juist is per dag. Dat is zo als je werkt via interim de dagen waarop je niet werkt en geen contract hebt moeten zij je ook niet betalen, lijkt mij ergens logisch. Laat je op verschillende kantoren inschrijven en zeg dat je die week zeker wil werken er zal dan wel iets uit de bus komen :)

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#5 , 27 nov 2007 16:51

geldt er een verschil in werkloosheidsvergoeding wanneer een bedrijf sluit tegenover wanneer je met C4 op straat wordt gezet?
Ik heb nog geen vol jaar gewerkt, dus zou volgens de wachtvergoeding betaald worden.

Heeft een interimbureau dat in "office" doet tijdelijke jobs rond kerst en nieuw of is dat enkel te vinden in sectoren zoals horeca?

Is er geen procedure dat je een soort C formulier krijgt waardoor de werkloosheidsduur aan arbeid wordt gelijkgesteld?

JohnD
Berichten: 3580

#6 , 15 dec 2007 14:33

Ik denk niet dat daar een verschil tussen zit.
Als de onderwerp poster hier zijn interim kontrakt bekijkt zal hij trouwens kunnen vaststellen dat zijn interimkontrakt een weekcontract is dat telkens elke nieuwe week vervangen word.
Indien de interimair tijdens de week ontslagen word door het interimbureel is dat kontraktbreuk en dient het interimbureel de volledige week verder te betalen (werkgever stuurt bericht naar interimkantoor > interimkantoor ontslaat werkgever).

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”