Ontslag

Has722
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

Ontslag

#1 , 05 mar 2016 14:14

Hallo iedereen,

Ik ben een zelfstandig bakker en op 30/01 heb ik 1 van mijn werknemers ontslaan om dringende reden. Dat werd nog niet doorgegeven aan partena of andere instelling en de C4 is nog altijd niet opgestuurd. Er is onderling hevig discussie geweest waarbij de werknemer zich gewelddadig begon op te stellen.
Nu is mijn vraag ofdat ik iets kan doen in zijn nadeel? Want het is iemand die met beledigingen rond slingert en niet verdient om werkloosheidsuitkering te krijgen!

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 mar 2016 14:38

heb je al een ontslagbrief gestuurd? Wat stond er in die ontslagbrief qua reden van ontslag en motivatie?

Has722
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mar 2016 14:50

heb je al een ontslagbrief gestuurd? Wat stond er in die ontslagbrief qua reden van ontslag en motivatie?

Ik heb nog geen ontslagbrief gestuurd, het was een toen onderling akkoord om de tewerkstelling stop te zetten, contract van bepaalde duur is opgezegd maar motivatie nog niet doorgegeven. Er is nog niks getekend of binnengeven, alleen de contract is opgezegd. Dus ik heb hem zijn C4 of zijn tewerkstellingsattest ook niet opgestuurd

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 mar 2016 16:09

een onderling akkoord dat niet getekend is?
voor de procedure inzake ontslag om dringende reden lees art 35 arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978 eens
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Has722
Topic Starter
Berichten: 49