Ontslag

Has722
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

Ontslag

#1 , 05 mar 2016 14:14

Hallo iedereen,

Ik ben een zelfstandig bakker en op 30/01 heb ik 1 van mijn werknemers ontslaan om dringende reden. Dat werd nog niet doorgegeven aan partena of andere instelling en de C4 is nog altijd niet opgestuurd. Er is onderling hevig discussie geweest waarbij de werknemer zich gewelddadig begon op te stellen.
Nu is mijn vraag ofdat ik iets kan doen in zijn nadeel? Want het is iemand die met beledigingen rond slingert en niet verdient om werkloosheidsuitkering te krijgen!

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 mar 2016 14:38

heb je al een ontslagbrief gestuurd? Wat stond er in die ontslagbrief qua reden van ontslag en motivatie?

Has722
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mar 2016 14:50

heb je al een ontslagbrief gestuurd? Wat stond er in die ontslagbrief qua reden van ontslag en motivatie?

Ik heb nog geen ontslagbrief gestuurd, het was een toen onderling akkoord om de tewerkstelling stop te zetten, contract van bepaalde duur is opgezegd maar motivatie nog niet doorgegeven. Er is nog niks getekend of binnengeven, alleen de contract is opgezegd. Dus ik heb hem zijn C4 of zijn tewerkstellingsattest ook niet opgestuurd

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 mar 2016 16:09

een onderling akkoord dat niet getekend is?
voor de procedure inzake ontslag om dringende reden lees art 35 arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978 eens
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Has722
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 mar 2016 16:22

een onderling akkoord dat niet getekend is?
voor de procedure inzake ontslag om dringende reden lees art 35 arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978 eens
Ik weet wat ontslag van dringende reden ongeveer inhoudt maar probleem is dat ik geen rekening heb gehouden met de termijnen. Als ik correct heb gelezen moet de werkgever binnen 3dagen worden ingelicht bij ons was dat dus niet het geval.
Enige loophole om dat te omzeilen?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 05 mar 2016 16:32

Neen, en het riskeert een zeer dure les te worden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 mar 2016 16:37

Neen, en het riskeert een zeer dure les te worden.
Dit denk ik ook, nog geen aangetekende zending verstuurt en niks op papier ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Has722
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 mar 2016 16:55

Neen, en het riskeert een zeer dure les te worden.
Dit denk ik ook, nog geen aangetekende zending verstuurt en niks op papier ?
Dure les voor wie? Voor mij of voor hem? Hij had een contract van bepaalde duur dus hij heeft maar 3weken bij mij gewerkt. De dimona-uit is al gegeven en onderling akkoord is er ook al maar hij verdient geen onderling akkoord want hij wil zich direct aansluiten bij de werkloosheidsuitkering.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 06 mar 2016 10:31

is er een geschreven onderling akkoord?

Has722
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 mar 2016 13:11

is er een geschreven onderling akkoord?
Ik heb hem een onderling akkoord meegegeven om te tekenen en normaal gezien gaat hij het maandag binnengeven.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”