Werk

Natachapeel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werk

#1 , 02 mar 2016 22:29

Hallo,
K werk in een privé stal (paarden)
K werkte daar super lange dagen soms wel 12u
In een dag. Maar werden nooit extra betaald.
Dus heb ik gezegd tegen me bazin dat ik enkel nog me officiële uren wil werken ... En ja na 3 weken heb ik me ontslag gekregen.
Nu bij ons hangen overal camera's kunnen we eventueel die beelden ergens opvragen.
Zodat ik kan aantonen hoeveel uren wij moeten presteren voor een gewone loon.

Natacha

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 mar 2016 22:00

U kan die beelden niet opeisen.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 04 mar 2016 08:27

U kan die beelden niet opeisen.
Is het niet zo, volgens de camerawet, dat iedereen recht op toegang heeft?
Met andere woorden: dat je de beelden mag inzien waarop jij zichtbaar bent?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 04 mar 2016 09:26

inzage, maar geen kopie.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mar 2016 12:06

En na de inzage verdwijnen die beelden dan, want niemand is verplicht om deze bij te houden. Weg bewijs. (Ik raad de topic starter ook even aan om mijn signature te bekijken, maar dan het gedeelte over grammatica.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 04 mar 2016 12:16

Wat u kan doen is melding maken met een klacht bij de inspectie sociale wetten. Die doen dan een controle, indien daaruit vaststellingen komen dan zal de ex-werkgever (indien deze beschikt over minimaal gezond verstand) wel tot een schikking komen en kan u daar nog iets door recupereren. Welteverstaan indien er inderdaad een vaststelling van onregelmatigheid kan gedaan worden.

Die camera's zijn volgens mij een verloren zaak behalve indien u bereid bent om een zeer behoorlijk bedrag te betalen om eerst naar een rechter te trekken, dan met een deurwaarder ter plaatse te gaan etc etc. Strikt theoretisch kan veel, maar of het ook in uw belang is de zaken zo te spelen, da's een andere zaak.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”