eindejaarspremie

carina
Topic Starter
Berichten: 4

eindejaarspremie

#1 , 22 nov 2007 16:30

Ik heb eind augustus mijn ontslag ingediend en op 1 september startte mijn opzegtermijn van drie maanden. Volgens onderling akkoord ben ik gestopt eind vorige week (16/11) ipv 30/11. (Ik had nood aan een tussenpauze voor ik aan mijn nieuwe uitdaging begin) Nu verneem ik dat als ik niet aanwezig ben op 30/11 dat ik mijn eindejaarspremie verlies. Is dit zo? Partitair comité 209.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RijmenamsK
Berichten: 50
Locatie: Tienen

#2 , 23 nov 2007 21:54

In principe moet je op het einde van het jaar nog in dienst zijn om recht te hebben op een eindejaarspremie. De periode tussen 16/11/2007 en 30/11/2007 wordt die aanzien als verlof of effectief einde contract. Dat is een groot verschil. In principe is een bedrijf niet echt verplicht om een eindejaarspremie uit te betalen. Maar voor meer informatie zou ik zeggen ga eens langs bij een vakbond, zij kunnen je hier zeker over informeren.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 24 nov 2007 11:29

Ga naar Paritair Comité 209 in:
http://www.werk.belgie.be/resultsCAO.as ... hIdbANbQA=

en vervolgens naar CAO ’Eindejaarspremie’ die in art.3 vermeldt ’Om recht te hebben op een eindejaarspremie moet de bediende in dienst zijn op 30 november van het jaar waarop de premie betrekking heeft,behalve in de gevallen voorzien in artikel 4,§4.‘.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

carina
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 27 nov 2007 21:11

bedankt!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”