Concurrentiebeding freelancer

TheoPauline
Topic Starter
Berichten: 4

Concurrentiebeding freelancer

#1 , 09 feb 2016 09:13

Ik werk momenteel als freelancer (zelfstandige) bij een bedrijf via een tussenpersoon. In mijn contract met die tussenpersoon staat dat ik tot 12 maanden na de beëindiging van deze opdracht geen diensten mag leveren aan dat bedrijf tenzij via de tussenpersoon. Indien dat niet wordt nageleefd, is er een boeteclausule van 25.000 euro. Nu vroeg ik mij af of zij dit ook kunnen doen gelden indien ik als bediende zou gaan werken voor dit bedrijf.
Opgelet: het betreft hier een niet-concurrentiebeding B-to-B en niet als bediende consultant.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 feb 2016 09:36

Als u geen diensten mag leveren aan dit bedrijf, bindt u zich daar persoonlijk toe. U bindt zich dus ook dat u niet in een arbeidsovereenkomst zal binden aan die persoon, gezien u dan ook diensten levert voor dat bedrijf.

TheoPauline
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 09 feb 2016 09:57

Dank u voor deze info. Dat was inderdaad mijn vraag of een bediendecontract wordt gezien als het leveren van diensten!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”