Na bijna vier jaar in dienst nooit kopie contract ontvangen

Ns1991
Topic Starter
Berichten: 12

Na bijna vier jaar in dienst nooit kopie contract ontvangen

#1 , 09 feb 2016 08:42

Ik zou hier graag eens iets aankaarten.

Mijn vriend werkt nu al bijna vier jaar bij bedrijf X, maar heeft nooit een contract te zien gekregen. Hij heeft zelf ook nooit iets ondertekend. Hij krijgt wel elke maand correct zijn loonfiches en loon uitbetaald.

Maar elke keer als hij vraagt naar zijn exemplaar van zijn contract, "zullen ze dat wel eens geven" of "binnenkort want het is druk".

Hij vraagt ook al jaren naar hoe het zit met een beloofde groepsverzekering, maar dit wordt ook telkens op de lange baan geschoven en hij wordt met een kluitje het riet ingestuurd.

Is dit allemaal wel normaal? Je moet toch een kopie van je contract hebben? En hij heeft er a propos nooit een te zien gekregen, dus heeft iemand anders dit dan ondertekend in zijn plaats? Ik vind dit allemaal zeer vreemd. Ben je wel in orde dan?

Bedankt en groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 feb 2016 09:42

een geschreven arbeidsovereenkomst bij een voltijds contract van onbepaalde duur is niet verplicht, maar natuurlijk wel aan te raden.

Heeft hij ergens op papier (mail, ...) dat er een groepsverzekering zou betaald worden?

Ns1991
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 09 feb 2016 14:01

Ja dat werd altijd beloofd

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 feb 2016 14:46

Als het op papier beloofd werd, kan je dat tot met 5 jaar terugwerkende kracht nog opeisen...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”