Dagcontract niet ondertekend--> Nog steeds werkloos?

AliciaBajart
Topic Starter
Berichten: 1

Dagcontract niet ondertekend--> Nog steeds werkloos?

#1 , 07 feb 2016 17:09

Beste,

Ik kan via een catering bedrijf zelf kiezen wanneer ik werk. Op woensdagavond sturen ze een lijst door waar ze de komende week mensen nodig hebben. Ik kies dan zelf wanneerik kan werken via mail (en zij sturen nog eens een bevestiging).
Ik heb nooit iets moeten tekenen van contract maar ze betalen wel uit via bruto en netoo,...

Wat ik me nu afvraag is of ik dan nog steeds als werkloos sta volgens vdab? Omdat ik niets getekend heb twijfel ik. Ik zou dit graag als mijn enige vaste job parttime doen aangezien ik kan kiezen wanneer ik werk en niet.

Maar gaat dit? Please, geef me zoveel mogelijk info!

Dankjewel!

Mvg
Alicia

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 feb 2016 17:26

bent u er volledig zeker van dat u dit als werknemer gaat doen?

strikt genomen kan dit niet als werknemer, arbeidsovereenkomsten(dagcontracten) van bepaalde duur moeten schriftelijk zijn

vul de dagen u werkt in op uw dopkaart houd er rekening mee dat u uw uitkering van de zaterdag kan verliezen ook al werkt u de zaterdag niet, zodat u in totaal niet minder verdiend dan uw uitkering
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”