Inhoud opzegbrief

Sylo
Topic Starter
Berichten: 59

Inhoud opzegbrief

#1 , 02 feb 2016 17:28

Hallo,



Kan ik in mijn opzegbrief, buiten de gebruikelijke zaken, ook vermelden dat ik mondeling verder niets wens toe te lichten of is dit not-done?
Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 02 feb 2016 17:35

Opzegbrief voor wat? Als er mogelijk juridische betwisting is, laat u best niet het achterste van uw tong zien en beperkt u zich best tot het wettelijk minimum.

Sylo
Topic Starter
Berichten: 59

#3 , 02 feb 2016 18:03

Opzegbrief voor wat? Als er mogelijk juridische betwisting is, laat u best niet het achterste van uw tong zien en beperkt u zich best tot het wettelijk minimum.
Van een arbeidsovereenkomst.
Er is geen juridische betwisting. Ik kom gewoon totaal niet meer overeen met mijn baas en heb geen zin in een discussie in zijn kantoor.

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 03 feb 2016 10:15

Dan zou ik die zo sec mogelijk houden.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 03 feb 2016 11:39

idd, niemand kan je verplichten te praten over je ontslag, dus moet je zoiets ook neit vermelden. Je kan gewoon zeggen dat dat zijn zaken niet zijn, hoe raar dat mss ook klinkt. Het is een zaak voor hem dat je ontslag neemt, maar de reden moet je niet opgeven.

Sylo
Topic Starter
Berichten: 59

#6 , 03 feb 2016 12:41

Dan zou ik die zo sec mogelijk houden.
Dank voor het advies.
idd, niemand kan je verplichten te praten over je ontslag, dus moet je zoiets ook neit vermelden. Je kan gewoon zeggen dat dat zijn zaken niet zijn, hoe raar dat mss ook klinkt. Het is een zaak voor hem dat je ontslag neemt, maar de reden moet je niet opgeven.
Ik ben gewoon wat bang dat hij verbaal agressief zal worden wanneer hij de brief in ontvangst krijgt.
Zeggen dat het zijn zaken zijn niet zijn, hoewel perfect acceptabel, zal het bij hem olie op het vuur zijn vrees ik. Het vuur zijnde het ontslag an sich.
Heb je dit zelf ooit al mondeling gezegd tegen je ex-overste wanneer hij/zij vroeg waarom je vertrekt?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 feb 2016 13:06

stuur gewoon een aangetekend schrijven met het begin en duur van de opzeggingstermijn.

wat verhindert jou de politie te bellen indien er (verbale) agressie is? heb je niks om zo'n gesprek op te nemen?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Sylo
Topic Starter
Berichten: 59

#8 , 03 feb 2016 13:28

stuur gewoon een aangetekend schrijven met het begin en duur van de opzeggingstermijn.

wat verhindert jou de politie te bellen indien er (verbale) agressie is? heb je niks om zo'n gesprek op te nemen?

Het aangetekend schrijven zal hem kennende niets uitmaken. Althans in termen van het niet fysiek aanwezig zijn van mezelf.
De woede zal bij ontvangst van de AS even zeer agressief gedrag bij hem induceren. Heb het bij ex-collega's zien gebeuren.
Smartphone eventueel maar ik weet niet in hoeverre dit mag. Dien ik hem daarvan niet a priori in te lichten?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 03 feb 2016 14:28

Ik ben gewoon wat bang dat hij verbaal agressief zal worden wanneer hij de brief in ontvangst krijgt.
Zeggen dat het zijn zaken zijn niet zijn, hoewel perfect acceptabel, zal het bij hem olie op het vuur zijn vrees ik. Het vuur zijnde het ontslag an sich.
Heb je dit zelf ooit al mondeling gezegd tegen je ex-overste wanneer hij/zij vroeg waarom je vertrekt?
Heb je een voorgevoel dat hij agressief zal worden? Anders versta ik dat je wat bang bent, maar een ontslag is iets dat zo vaak gebeurt. Het irriteert vaak mensen (langs beide kanten), maar lokt niet zo vaak agressiviteit uit. Mocht het toch, onverwacht, gebeuren, dan ga je onmiddellijk weg als je je bedreigt voelt, stuurt daarna een sms naar je werkgever waarin je je ziek meldt en ga naar je huisarts. Dat is perfect wettelijk in orde. Daarna kan je eventueel klacht indienen wegens bedreigingen mocht de agressiviteit enorme proporties aangenomen hebben. Dat kan bij de politie of bij een dienst voor preventie en bescherming op het werk.

WP002
Berichten: 1479

#10 , 03 feb 2016 19:57

Ik ben gewoon wat bang dat hij verbaal agressief zal worden wanneer hij de brief in ontvangst krijgt.
Zeggen dat het zijn zaken zijn niet zijn, hoewel perfect acceptabel, zal het bij hem olie op het vuur zijn vrees ik. Het vuur zijnde het ontslag an sich.
Heb je dit zelf ooit al mondeling gezegd tegen je ex-overste wanneer hij/zij vroeg waarom je vertrekt?
Nou en? De slavernij is afgeschaft hoor.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 04 feb 2016 09:56

Heb je dit zelf ooit al mondeling gezegd tegen je ex-overste wanneer hij/zij vroeg waarom je vertrekt?
Uiteraard. Maar ik ben in het verleden steeds in de beste verstandhouding weg gegaan bij vorige werkgevers. Mijn redenen waren:
1. Bij de eerste werkgever: geen doorgroeimogelijkheden, maar dit had te maken met het bedrijf en de structuur van het bedrijf op zich. Niet iets waar mijn directe overste iets kon aan veranderen, en dezelfde reden waarom veel van mijn voorgangers opgestapt waren. Mijn overste had hier begrip voor en nam me dit zeker niet kwalijk.
2. Bij de tweede werkgever: ik kreeg een aanbod van een multinational waarbij ik héél erg veel meer kon verdienen voor een even interessante job. Aangezien mijn huidige werkgever toen maar een KMO was, kon hij me nooit ofte nimmer dergelijke loonvoorwaarden bieden. Hij vond het zeer zeker jammer, maar begreep ook dat ik deze kans in mijn situatie toen (net gaan samenwonen, eerste kindje op komst), niet mocht laten liggen. Hij vertelde me ook dat ik altijd weer welkom was, moest het mij bij de nieuwe wergever toch niet zo goed afgaan als ik hoopte.

Voorlopig zit ik nog goed bij mijn huidige werkgever ;).

Maar moest ik ooit in onvrede weg gaan bij een werkgever, zou ik, net zoals hierboven reeds gezegd door anderen, mijn opzegbrief zo kort en zakelijk mogelijk houden. In de zin van "Geachte, hierbij laat ik u weten mijn arbeidsovereenkomst stop te zetten. MIjn wettelijke opzegperiode begint dan en loopt af dan. Met vriendelijke groeten, Gebruiker21" (afin, datum er nog bij en dat soort zaken, dus zorgen dat die brief juridisch OK is). Niets meer, niets minder...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”