Ontslag aanvragen tijdens ziekte ?

Vintagesse
Topic Starter
Berichten: 3

Ontslag aanvragen tijdens ziekte ?

#1 , 14 jan 2016 12:50

Hallo iedereen,

Ik ben sinds 11december 2015 ziek - tot en met 10januari en terug verlengd tot en met 7 februari 2016.
Ik was aardig op weg naar een burn out.. vandaar de lange ziekte periode. Ik heb uiteindelijk voor mezelf besloten dat het beste is dat ik verander van job. Gisteren ben ik gaan solliciteren en het resultaat was positief !

Ze vroegen me natuurlijk wanneer ik zou kunnen beginnen, natuurlijk heb ik niets vernoemd ( en dat wil ik ook zo houden ! ) dat ik nu in ziekteverlof ben. Als ik nu mijn huidige werkgever op de hoogte breng dat ik mijn ontslag wil geven tijdens mijn ziekteverlof, brengt dit dan enige problemen ? Of moet ik best wachten wanneer ik terug kom op mijn werk de 10de februari en dan pas mijn werkgever op de hoogte brengen ?

Ik zou graag tot en met eind februari daar nog willen werken vanwege de collega's die ik zal missen om zo afscheid te kunnen nemen. Ik heb ook in februari verlof genomen die al lang op voorhand gepland was ( 8 feb en 17 t.e.m. 21 feb ) dus veel dagen blijven er niet over om te werken. Dan zou ik op die manier in maart willen starten met de nieuwe job.

Ik weet dat opzeggingstermijn wat langer duurt maar er is momenteel economisch werkloosheid dus in principe kan ik in onderling akkoord vroegtijdig kunnen stoppen.

Ik ben arbeider en in april 2016 zou ik daar al 4jaar werken.

Wat doe ik nu het beste ?

Met vriendelijke groeten

Vintagesse

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 jan 2016 17:17

welk paritair comité?

Vintagesse
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 14 jan 2016 19:04

PC 317

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 14 jan 2016 21:07

vraag aan de werkgever om een onderling akkoord voor eind februari te verkrijgen. Indien u dit geweigerd wordt, zal u moeten hopen dat u in februari ook nog economisch werkloos geplaatst wordt. Zoniet zal uw opzeg toch 8 weken zijn.

Vintagesse
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 14 jan 2016 23:19

En moet ik mijn ontslag nu al aanvragen of pas als ik terug uit ziekteverlof ben ?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”