Vragen te gaan solliciteren door werkgever

Semani
Topic Starter
Berichten: 5

Vragen te gaan solliciteren door werkgever

#1 , 09 jan 2016 13:51

Hallo,

Ik werk al enige jaren (tot voor kort) met veel plezier bij dezelfde werkgever, ik vervul een management positie en heb veel tijd en werk gestoken de afgelopen jaren in het verbeteren van ons team, de resultaten en de algemene belevenis. Nu ondergaat de keten waarvoor ik werk enige veranderingen en lijkt mijn positie meer en meer onder druk te komen staan aangezien mijn functies geclusterd zullen worden in verschillende centrale afdelingen en de positie zoals hij nu voor me er is uiteindelijk komt te vervallen. Vervelend, zeker wetende dat in de nieuwe structuur geen ruimte voor mij zal zijn of in elk geval niet een positie die binnen mijn ambities en vermogen ligt.

Ik ben begonnen als afdelingsmanager maar heb me over de jaren naar een algemenere rol opgewerkt en ben meerdere afdelingen gaan leiden, zonder dat echter mijn titel hierop is aangepast, hier heb ik laatst om verzocht en heb van de area manager van het (internationale) bedrijf letterlijk te horen gekregen (en ik citeer zijn email); "we zullen je contract per XXX aanpassen naar XXX met behoud van je huidige loon zoals besproken. Zo kan je makkelijk in die functie gaan zoeken en solliciteren en voor jezelf die stap zetten. ok?"

Ik heb dit geaccepteerd maar met tegenzin. Vooral de laatste zin stoort mij en geeft eerlijk gezegd weinig vertrouwen en motivatie momenteel. Enkele vrienden hebben mij aangeraden een advocaat in de arm te nemen en ze zaak aan te geven als gedwongen ontslag, ik ben echter niet overtuigd dat dit de juiste oplossing is en zo ja, dat dit reden er voor is, kan iemand mij hier adviseren wat ik het beste kan doen? Zeker is dat ik opzoek kan naar een nieuwe job, wat ik ook zeker doe.

Alvast dank en met vriendelijke groet,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2016 11:03

kan je aan die enkele vrienden vragen of zij gaan meebetalen als je de zaak verliest

in theorie bestaat de mogelijkheid de verbreking door de werkgever vast te stellen maar dit is een zeer risicovolle procedure. als je verliest betaal jij de verbrekingsvergoeding + gerechtskosten, werkloosheidsuitkering??? . en die ene zin, is wat mij betreft voor interpretatie vatbaar.

ik zou er niet aan beginnen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”