Valse reden ontslag op C4

Axl2010
Topic Starter
Berichten: 1

Valse reden ontslag op C4

#1 , 06 jan 2016 13:50

Beste

Ik was tewerkgesteld sinds begin maart 2015 als bediende en werd 14 dagen later slachtoffer van een ernstig auto ongeval waardoor ik volledig arbeidsongeschikt werd verklaard tot 31 december 2015. Mijn arbeidsongeschiktheid werd uiteraard goedgekeurd door de adviserend geneesheer van de mutualiteit. Ik was bijna volledig hersteld en kreeg nog een verlenging tot eind januari 2016 en zou dan het werk mogen hervatten. Totaal onverwacht kreeg ik nu dus mijn ontslag. Er waren totaal geen problemen op het werk integendeel.

Als reden van ontslag op C4 staat voldoet niet aan de vereisten van de job. Ik vind dit pure discriminatie en wens dit aan te vechten want op mijn functioneren werd nooit enige negatieve opmerking gemaakt. De opgegeven reden is bijgevolg vals en wordt enkel gebruikt om op goedkope wijze van mij af te komen. Wat zijn mijn mogelijkheden en kansen om dit aan te vechten.

Er werd een opzeggingsvergoeding betaald van 7 weken maar kan niet akkoord gaan met de opgegeven reden en dit ontslag


Dank bij voorbaat

Axl

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 06 jan 2016 16:41

Waarom zou dit discrimiatie zijn?

Geef nu toe, sinds je aanwerving heb je 2 weken gewerkt...

De verbrekingsvergoeding van 7 weken is correct.

Jouw kansen om dit aan te vechten zijn zo goed als nihil. Je zou kunnen stellen dat de echte reden van jouw ontslag jouw arbeidsongeschiktheid is, maar dan moet je dit ook kunnen bewijzen. Niets houdt een werkgever tegen iemand te ontslaan tijdens een periode van arbeidsongeschiktheid, voor zoveer de reden van het ontslag niet de arbeidsongeschiktheid zelf is.

P.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 06 jan 2016 20:38

Klopt niet, puttemanp. op valt onder het begrip kennelijk onredelijk ontslag. Werkgever draagt de bewijslast dat de reden van ontslag de juiste is.
@OP: vraag met aangetekende brief de juiste motivatie van het ontslag. Nu heb je 'enkel' een reden op de c4, maar je moet je eerst beter wapenen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”