Interim kantoor liegt tegen de werkgever

Katia_Steve
Topic Starter
Berichten: 26

Interim kantoor liegt tegen de werkgever

#1 , 01 jan 2016 13:57

Ik heb problemen met X want die hebben mij verkeerd uitbetaald en hebben nog andere fouten gemaakt met o.a. mijn adv dagen.
Ik tracht dit nu al meer dan 2 maand recht te trekken en het wilt maar niet lukken. Begin vorige week stuurde ik nog maar eens een mail et de vraag alles in orde te brengen en heb mijn verantwoordelijke op het werk als cc gezet. Dat hebben ze bij X niet geapprecieerd...
Resultaat is dat ze van mij af willen... ze denken dat i het mss zo zal laten vallen.

X heeft de werkgever tijdens mij verlof deze week gecontacteerd en ze hebben gezegd dat ik in januari niet meer zal terug komen. De opgegeven reden is dat ik een vast contract heb gekregen in een ander bedrijf. DIT IS EEN LEUGEN. ik heb geen ander werk en wil ook geen andere job want ik ben daar goed.
Kan ik hier iets tegen doen? De werkgever waar ik werk heeft iemand nieuw gevraagd die dus maandag begint... en ik heb mijn baas nog altijd niet kunnen bereiken om hem te laten weten dat X gelogen heeft over mij.

Daarnaast hoor ik van een andere collega dat ze ALLE interimers die 16,45€/u verdienen vanaf maandag 11,44€/u gaan betalen. En daar hebben alle aanwezigen NEEN op geantwoord. Niemand wil voor 11,44€/u gaan werken wetende dat de vaste werknemers die 100% dezelfde job uitoefenen als de interimers 19 en 20€/u verdienen.
Verder gaan de vaste werkkrachten bonussen krijgen als ze de targets halen en als ze niet ziek zijn...

Kan dit zomaar? Dezelfde job en toch een verschil in verloning van bijna 50%

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 jan 2016 14:41

1) Gelieve geen namen van bedrijven te vermelden, ik heb ze er nu uitgehaald.

2) Dat kan niet. Je moet, weliswaar rekening houdend met ancienniteit, hetzelfde loon verdienen.
Het interimkantoor kan ook geen leugens verspreiden om je te schaden. Je werkgever kan echter zelf beslissen wie hij in dienst wil nemen, hij is niet verplicht om je in diens tte nemen, dus het bewijs van de schade zal niet gemakkelijk zijn. Je zal je werkgever al moeten overtuigen om dit t everklaren of expliciet het interimkantoor te contacteren. Heb je overigens bewijs dat ze verklaarden dat je een vast contract hebt?

Verschil in loon met targets kan echter wel.

Katia_Steve
Topic Starter
Berichten: 26

#3 , 02 jan 2016 18:18

Had er niet aan gedacht...

Aantal jaren dienst speelt daar niet direct een rol. Opslag kennen ze daar al jaren niet meer. Er zijn voor de arbeiders 3 categorieën maar die hebben niets te maken met anciënniteit. Er zijn er die 6 jaar werken en ander die er al 15 jaar zitten en die verdienen hetzelfde.
Ze zouden een onderscheidt maken tussen vermeerdering van werk of schorsing van contract. Deze laatste zou aan 16,45€ blijven en alle andere aan 11,44€... En bij de laatste informatie zouden deze zaken pas donderdag beslist zijn toen er geen vakbonden aanwezig waren. Die weten dus officieel van niks... en de enige die het wist die heeft in december een nieuwe functie gekregen binnen het bedrijf... met een nog mooier loon. Maar bon, die toestanden die ken ik van in het verleden toen dat bedrijf van Brussel naar Leipzig verhuisde en er bijna 1000 buiten lagen. Toen draaide 3/4 van de afgevaardigde ineens hun kar in het voordeel van het bedrijf :(

Bewijzen dat het interim dat gezegd heeft heb ik niet rechtstreeks, maar ik hoop dat mijn ex. collega die zal doorsturen.
Ik heb wel al een klacht neergelegd bij Federgon, maar blijkbaar is de grote baas daar ook de grote baas van het interim kantoor waar ik problemen mee heb. Dus die ombudsdienst is duidelijk een facade om sommige te sussen...

Reclame

Katia_Steve
Topic Starter
Berichten: 26

#4 , 03 jan 2016 09:33

Wat aanwervingen betreft werken ze met een lijst.
DE supervisor stuurt een lijst door met namen van wie ze weten wat ze kennen naar het interim kantoor. Die contacteren dan de mensen zodat ze weten dat ze maandag moeten starten.
Als het interim zegt dat 1 persoon niet kan, dan geven ze een andere naam door.

Daar ze zo werken is dat toch aantoonbaar dat ik schade heb, aangezien ze door te zeggen dat ik een andere vaste job gevonden heb van de lijst geschrapt ben en dus niet meer zal kunnen gaan... want als je weg gaat en terug komt sta je onderaan de lijst. En na 2 jaar stond ik op de 2 de rij.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jan 2016 10:47


Daar ze zo werken is dat toch aantoonbaar dat ik schade heb, aangezien ze door te zeggen dat ik een andere vaste job gevonden heb van de lijst geschrapt ben en dus niet meer zal kunnen gaan... want als je weg gaat en terug komt sta je onderaan de lijst. En na 2 jaar stond ik op de 2 de rij.

Je kan geen schade hebben , daar je met weekcontracten werkt en de interim wie zij willen, niet de zoals je denkt dat de werknemer beslist of hij gaat werken of niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Katia_Steve
Topic Starter
Berichten: 26

#6 , 11 jan 2016 13:30

Ondertussen is bewezen dat het niet het interim maar mijn rechtstreekse baas was die dit gerucht heeft verspreidt... alle collega's kunnen niet begrijpen dat ik niet meer terugkom en als ze dan zouden horen dat het is omdat ik op 20 maand tijd 1 keer een reactie gekregen heb omdat ik aan't praten was terwijl ik aan' wachten was... dan zou het kot te klein zijn.

Maar bon, heb er mijne buik van vol van dat internationaal koerrierbedrijf dat alles opkoopt om het dan goedkoper te gaan runnen. ALs ik nu nog een geel autootje zie voorbij rijden dan gaat de middenvinger in gedachten naar omhoog.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”