Ontslag getekend IN OPDRACHT van Niet door gedelegeerd bestuurder

Mado
Topic Starter
Berichten: 6

Ontslag getekend IN OPDRACHT van Niet door gedelegeerd bestuurder

#1 , 29 dec 2015 14:41

Kan iemand een ontslagbrief ondertekenen IO.
Het bedrijf is een NV en heeft een paar gedelegeerd bestuurders maar niemand heeft dit getekend, was een ander persoon IO.
Lijkt mij logisch als deze persoon een volmacht heeft hiervoor, hij de brief zelf in naam tekent en niet IO van een gedelegeerd bestuurder.

Mijn uren beginnen bij vertrek thuis en eindigen bij aankomst thuis. nu betalen ze mijn overuren niet uit.
dit doordat ik in opleiding was, maar hier staat niets van in het arbeidscontract.
Heb ook nog niets ontvangen sinds mijn ontslag.

Kan dit?
Aangetekend
Naam
Adres

Beëindiging arbeidsovereenkomst met opzeggingsvergoeding
naam
Hiermede delen wij u onze beslissing mee om de tussen ons bestaande arbeidsover­eenkomst te verbreken,
en dit met ingang vanaf heden, 15.12.2015.

De u verschuldigde opzeggingsvergoeding dekt een periode van 2 weken

Heb deze brief niet ondertekend voor ontvangst

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 dec 2015 15:04

Een verbreking is aan geen enkele voorwaarde onderhevig, men moet natuurlijk wel kunnen bewijzen dat men u ontslagen heeft. Hebt u na de 15e nog gewerkt of geprobeerd te werken?

Wie heeft de brief ondertekend, wat is deze persoon zijn/haar functie.

Mado
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 29 dec 2015 16:23

Verbreking: kopie brief heeft men gewoon overhandigt, deze persoon is afdelings-manager maar heeft geen bevoegdheid voor contracten of ontslagen.
deze manager heeft de brief ondertekend I.O van de gedelegeerd bestuurder.
ook is deze brief nog steeds niet Aangetekend verstuurd aan mij (wat kan, aangezien ze mij uitbetalen)

Waar het over gaat is, kan je een ontslagbrief zomaar tekenen I.O van iemand, want dan kan iedereen dit zomaar doen!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 dec 2015 19:57

Niet iedereen kan een ontslagbrief ondertekenen, iemand anders kan wel de opdracht geven aan iemand om een ontslagbrief in dienst naam te ondertekenen. Het feit dat je na ontvangst van die ontslagbrief niet onmiddellijk geprotesteerd hebt (of genegeerd hebt), spreekt tegen je als je nu nog het ontslag zou betwisten.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”