ontslag na werkonbekwaamheid

kwebbelke77
Topic Starter
Berichten: 3

ontslag na werkonbekwaamheid

#1 , 22 dec 2015 13:45

Ik ben 4 maanden thuis geweest na een zware operatie. Nu kan ik mijn huidige werk niet meer doen in de bouw vanwege de letsels. Mijn baas wil nu dat ik een doktersbriefje ga halen waarin vermeld staat dat ik mijn huidige werk niet meer kan verrichten en di aangetekend naar hem opstuur.
Is dit wel de normale gang van zaken? Kan ik daarna stempelen of is dit zo goed als eggen, ik geef mijn ontslag.

Graag dringede reactie.......

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Schuppenzot
Berichten: 99

#2 , 22 dec 2015 16:30

Kan je uw werk nooit meer doen of slechts tijdelijk?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 dec 2015 16:45

Ik ben 4 maanden thuis geweest na een zware operatie. Nu kan ik mijn huidige werk niet meer doen in de bouw vanwege de letsels. Mijn baas wil nu dat ik een doktersbriefje ga halen waarin vermeld staat dat ik mijn huidige werk niet meer kan verrichten en di aangetekend naar hem opstuur.
Is dit wel de normale gang van zaken? Kan ik daarna stempelen of is dit zo goed als eggen, ik geef mijn ontslag.

Graag dringede reactie.......
je kan dit doen, maar dan verlies je de voordelen van de bouw. niet doen dus tenzij je zelf een ander werk zou hebben. Stempelen zal je wel nog kunnen.

Reclame

kwebbelke77
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 22 dec 2015 18:58

ik kan dit werk niet meer doen wegens te belastend.......

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 22 dec 2015 19:12

zolang je echter geen ander werk hebt, zou ik nooit aanraden om de voordelen van de bouw kwijt te spelen. Zelfs als je ziek bent, heb je nog voordelen door onder contract te blijven bij een bouwbedrijf. Als je natuurlijk het werk definitief niet meer aankan en (hopelijk) niet ziek genoeg bent om blijvend een ziekteuitkering te krijgen, zal je wel naar de arbeidsgeneesheer moeten en zal de arbeidsovereenkomst wegens medische overmacht beëindigd worden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”