ontslag geven zonder opzegtermijn?

AQAalst
Topic Starter
Berichten: 3

ontslag geven zonder opzegtermijn?

#1 , 15 dec 2015 19:53

Verleden week heb ik mijn ontslag gegeven bij het bedrijf waar ik werk, ik kan elders aan de slag. Aangetekend schrijven verstuurd naar het juiste adres, maar de werkgever zegt dat de naam van het bedrijf vermeld op de brief niet correct is, en dat het ontslag niet rechtsgeldig is. Dat is zeer flauw van zijn kant, ik had best nog zeven weken willen werken voor mijn baas om toch onze samenwerking in schoonheid te beëindigen en dan lapt hij mij dat.
Het adres is correct, de brief werd aangetekend verstuurd tijdens een ziekteperiode, de firmanaam is echter niet correct. Er staat firma xxx-aaa in plaats van xxx. Dat is vreemd voor de buitenstaander maar mijn baas heeft een hele caroussel opgezet van bedrijfsnamen die allemaal op hetzelfde adres gevestigd zijn. Mijn fout is enigszins 'begrijpelijk' in die optiek, omdat wij vaak de namen aan elkaar hangen voor gebruik, maar inderdaad : het is niet correct. Al vraag ik me ten eerste af of dit ook juridisch niet correct is?

Vervolgens zit ik een stelsel van economische werkloosheid. Er is genoeg werk op de firma, maar als een arbeider ziek is wordt die op werkloosheid gezet (schijnt wettelijk ok te zijn). Maar kan ik dat aangrijpen om per direct ontslag te nemen, zonder opzegperiode? Ik besef wel dat mijn baas mij nu niet meer zal laten 'doppen', maar ik ben de afgelopen week wel op dop gezet geweest. Ik ben feitelijk kwaad en teleurgesteld : ik wil zo snel mogelijk weg, maar natuurlijk zonder een torenhoge verbrekingsvergoeding te betalen. Kan ik bijvoorbeeld mijn ontslag nemen en geen opzegperiode meer doen door het feit dat ik soms dop?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding