Verschuiving naar dochteronderneming : ontslag mogelijk?

Iksco
Topic Starter
Berichten: 2

Verschuiving naar dochteronderneming : ontslag mogelijk?

#1 , 15 dec 2015 15:44

Beste allen,

Ik lees al geruime tijd 'anoniem' mee, echter is toch de dag voor registratie opgedoken gezien ik met een prangende vraag zit.
Ik zal de situatie zo kort mogelijk proberen te schetsen :

Ik werk al 10 jaar voor dezelfde groep, waarin diverse autonome bedrijven gevestigd zitten. Bij het ene bedrijf heb ik 8,5 dienstjaren, bij het andere 1,5 waardoor ik dus 10 jaar anciënniteit heb.
Huidig bedrijf :
1 technisch directeur welke zijn ontslag gegeven heeft.
2 operationeel leidinggevenden met elk hun eigen vakgebied waarvan ik er één ben.
De tweede aast op de titel technisch directeur sinds de voorgaande zijn ontslag heeft gegeven.

Tijdens mijn zeer positieve evaluatie waarbij ook opslag gegeven is is mij voorgesteld (lees opgelegd) om in januari terug naar een andere dochteronderneming te gaan om hier een andere job gaan uit te oefenen.
Officiële reden : technisch geen uitdaging voor me, ik kan niet goed met klanten overweg welk zwart op wit te bewijzen is dat dit niet klopt (omzet verdubbeld op 1 jaar tijd + diverse mails van grote tevredenheid) plus ook in de andere job moet ik met klanten handelen.
Onofficïele reden : de andere operationeel leidinggevende wil zich profileren als Technisch directeur en ik zit in de weg.
Ter verduidelijking : ik ambieer de titel niet.

De nieuwe functies welke me aangereikt worden binnen de andere dochteronderneming liggen me totaal niet.
Kan ik deze weigeren en aansturen op mijn ontslag? Of valt dit onder de noemer werkweigering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 dec 2015 16:21

je kan perfect een functie bij een andere onderneming weigeren. Zij kunnen je dat niet verplichten te doen.

Iksco
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 dec 2015 16:48

@JPV : hartelijk dank voor uw snelle respons.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”