probleem ivm opzegtermijn

supernova
Topic Starter
Berichten: 5

probleem ivm opzegtermijn

#1 , 02 dec 2015 22:46

Mijn situatie is complex geworden nu:

ik was een lange tijd ziek wegens burnout. Ik heb een nieuw bediende contract getekend dat start op 4 januari. Ik zou morgen mijn ontslag geven.
Ik heb vandaag echter een aangetekende brief ontvangen waarin staat dat ik ontslaan word met een opzegperiode van 7 weken. Ik had echter 3 weken ingeschat omdat ik ervan uitging dat ik zelf ontslag ging nemen.
Mijn vraag: kan ik vroeger vertrekken als ik ontslaan word? Die 7 weken zouden een probleem zijn voor de startdatum van mijn nieuw contract.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 03 dec 2015 07:35

U kan tegenopzeggen en die termijn zal korter zijn, hoeveel korter daarvoor is er niet voldoende informatie.

Wel opletten want indien u per aangetekende brief opzegt gaat de termijn in op de maandag die volgt op de week waarin de kennisgeving werd gedaan. Doet u dat via aangetekend schrijven dan wordt de kennisgeving geacht te zijn gebeurd op de 3e werkdag na verzending (zaterdag=werkdag voor de wet). AS met ontvangstbewijs: vanaf de dag na eerste aanbieding. Deurwaardersexploot: vanaf de dag van betekening maar dat kost ietsje meer uiteraard.

Of indien u tot een akkoord kan komen met uw werkgever, wanneer u maar wil (maar zet het dan wel op papier uiteraard).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

supernova
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 03 dec 2015 13:08

Bedankt voor het snelle antwoord!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”