proef

yashae
Topic Starter
Berichten: 9

proef

#1 , 20 nov 2015 19:06

Ik zou normaal volgende week op mijn sollicitatiedag 3 u onbetaald moeten werken op proef.
Is dit legaal en heb ik dan een verzekering op het werk bij een ongeval?
Volgens de interim wel maar heb zo men twijfels.
Wil ook mijn recht op uitkering niet kwijtspelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 20 nov 2015 19:38

is dit voor een kort interimcontract? Dan ben je misschien best op je hoede. Sommige kleine bedrijven durven nogal eens een 5 à 10tal kandidaten te "testen" voor contractjes van een week. Dat is dan alweer 2 à 4 werkdagen gratis om een klus te klaren. Door de band kan voor een langdurig contract wel een proefperiode gevraagd worden. Voor interimcontracten is dat vreemd. Tenzij het een heel specifieke handeling betreft? Je zou aan de werkgever kunnen vragen hoe de verzekering en aansprakelijkheid geregeld is voor je proefwerk én niet te vergeten: de verzekering voor de verplaatsing tussen "werk" en woonplaats. Vraag daar een bewijs van.

yashae
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 20 nov 2015 20:41

Ik werk momenteel nog steeds voor mijn oud bedrijf, volgens de interim kunnen ze me dan niet op die verkregen solli dag uitbetalen.
Wat dan in mijn ogen raar lijkt want er moet toch een contract zijn als je een verzekering hebt voor 3 uur.
Stel dat ik dan toch een contract krijg kan ik dan in problemen raken met mijn toekomstige uitkering?
Heb meer en meer zin om die solli af te zeggen, heb al weinig vertrouwen in die interim en hoor mensen erover klagen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”